اشغالگری رژیم صهیونیستی جز با مقاومت از بین نخواهد رفت

«محمد حماده» یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ، کابینه رژیم صهیونیستی را فاشیستی و افراطی توصیف و تأکید کرد که اشغالگری این رژیم جز با مقاومت از بین نخواهد رفت. 

«محمد حماده» در گفت‌وگو با حضور در برنامه "ضیف و حوار" شبکه خبری العالم گفت: «کسانی که رژیم صهیونیستی را تأسیس کردند، از مکاتب چپگرا برخاسته بودند و از اروپا به اینجا آمده بودند، از این رو در ابتدای امر می‌خواستند با واقعیت‌های بین‌المللی همسو باشند. آن‌ها به دنبال آن بودند تا جامعه جهانی آن‌ها را به رسمیت بشناسد. با این حال هر روز شاهد اقدامات جنایتکاران این صهیونیست‌ها بودیم.»

وی افزود: «آن‌ها خود را راستگرا نمی‌دانستند، اما مرتکب همان جنایت‌هایی می‌شدند که راستگرایان دست به آن‌ها می‌زدند. بنیانگذاران رژیم اشغالگر می‌کوشیدند تا چهره خود را در برابر جهان ترمیم کنند و خود را غیرافراطی جلوه دهند. آن‌ها این‌گونه وانمود می‌کردند که تروریست نیستند و با تروریسم و قانون شکنان و افراد سرکش که مقصود از آن‌ها ملت فلسطین است، مبارزه می‌کنند.»

این رهبر فلسطین که اسیر آزاد شده است و ۱۴ سال را در زندان‌های اسرائیلی سپری کرده است، گفت: «جامعه جهانی با تفکر راستگرایی افراطی و ایده‌ها و رویکرد‌های افراط‌گرایان بویژه در زمینه شهرک‌سازی در کرانه باختری و تغییر واقعیت‌های قدس اشغالی مخالف بود.»

حماده خاطرنشان کرد: «تأثیر و فشار‌های جامعه جهانی علیه رژیم اشغالگر در سابق بسیار شدید بوده است، اما امروز در سایه مشغول بودن جهان به جنگ اوکراین و در سایه تحولات جهان عرب بویژه پس از عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر و نیز در سایه به قدرت رسیدن کسانی مانند ترامپ در آمریکا که دست اشغالگران را برای ارتکاب هرجنایتی باز گذاشت، رژیم اشغالگر خود را از هرگونه محدودیت و فشار‌های بین‌المللی آزاد و رها دید.»

وی افزود: «این رژیم متوجه شد که دیگر نیازی نیست چهره واقعی خود را پنهان کند. بلکه صراحتاً از خواسته خود برای تسلط بر تمام فلسطین و قدس سخن می‌گوید و آزادانه دست به جنایت می‌زند. این امر سبب شد تا راستگرایان فرصت مناسب برای ابراز وجود و فعالیت بیابند حال آن‌که پیش از این اقلیت بودند؛ اما اینک نمایندگان حزب لیکود و حزب کار از راستگرایان هستند.»

این رهبر حماس اظهار داشت: «امروز پس از آن‌که احزاب چپگرا و میانه رو کنار رفتند. راستگرایان افراطی برای تحریک احساسات اسرائیلی‌ها به مسائلی همچون قدس و شهرک‌سازی در کرانه باختری روی می‌آورند؛ به عبارتی دیگر افراط گرایی مشخصه بارز رژیم صهیونیستی شده است. کابینه رژیم اشغالگر نه تنها افراطی است بلکه افراطی فاشیستی است. زیرا کسانی مانند ایتمار بن غفیر که نتانیاهو او را برای ریاست وزارت امنیت داخلی منصوب کرد، در این کابینه حضور دارند.»

وی اظهار داشت: «حضور بن غفیر تندرو در کابینه جای تعجب دارد، زیرا مشکلاتی با پلیس اسرائیل داشت و بار‌ها علیه پلیس سرکشی کرد و با آن جنگید. اما امروز وزیر امنیت داخلی و پلیس رژیم صهیونیستی شده است؛ لذا در آینده قطعاً شاهد رفتار‌ها و اقدامات بی‌پروا خواهیم بود.»

حماده تصریح کرد: «کابینه نتانیاهو و بن غفیر قادر به تحقق چه چیزی هستند؟ زیرا حتی لیبرمن وزیر جنگ سابق، تعیین بن غفیر برای وزارت امنیت داخلی را نیز به باد انتقاد گرفت. لیبرمن خود از جمله افراطگرایانی بود که همواره رهبران مقاومت را تهدید می‌کرد با این حال دوره ریاستش بر وزارت جنگ به پایان رسید و نتوانست اقدامی علیه مقاومت انجام دهد وحتی بالعکس تنها کابینه‌ای که با تلاش‌ها و اقدامات مقاومت از هم پاشید، کابینه‌ای بود که لیبرمن در آن سمت وزیر جنگ داشت.»

راهبرد حماس و عملیات مقاومت در کرانه باختری

رهبر حماس تأکید کرد که راهبرد مقاومت با تغییر کابینه‌های رژیم اشغالگر تغییر نمی‌کند. حماس راهبرد مشخصی دارد مبنی بر آن‌که اشغالگری فقط با مقاومت از میان می‌رود.

وی افزود: «اگر صهیونیست‌ها بخواهند زور بازوی خود را به ملت فلسطین نشان دهند، مقاومت برای مقابله آماده است و این مسأله به یک راهبرد نیاز دارد. اتاق عملیات مشترک همان راهبردی است که ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت در خصوص آن اتفاق نظر دارند. اتاق عملیات مشترک مقاومت با مدیریت نبرد‌های متعدد و انجام هماهنگی‌های لازم و تدوین قواعد درگیری، همچنان به مقابله با رژیم اشغالگر می‌پردازد. در کرانه باختری و نیز در الخلیل و طولکرم اتاق عملیات مشترک برای مقابله با دشمن اشغالگر وجود دارد.»

حماده خاطرنشان کرد: «شرایط در نوار غزه طبیعتاً مشابه کرانه باختری نیست. با این حال وقتی عملیات صورت می‌گیرد هماهنگی‌ها در عالی‌ترین سطوح در اتاق عملیات مشترک انجام می‌گیرد. عملیات روز افزون در عمق رژیم صهیونیستی و انفجار‌ها نشان می‌دهد که رویکرد مقاومت در حال گسترش است. این عملیات سبب شد تا رژیم اشغالگر در هر بار گمان کند که می‌تواند بر این عملیات فائق آید؛ لذا طرح‌هایی مانند عملیات "موج شکن" به منظور توقف مقاومت ارائه می‌دهد و گمان می‌کند که اگر مقاومت را در جنین و یا گردان عرین الاسود را تحت کنترل درآورد، می‌تواند مقاومت را به طور کامل در فلسطین از میان بردارد؛ اما برداشت‌های او هر بار نادرست از آب درمی‌آید.»

اشغالگری رژیم صهیونیستی جز با مقاومت از بین نخواهد رفت

وی توضیح داد: «رویکرد مقاومت روز به روز به دلایل متعدد رو به افزایش است از مهمترین این دلایل آن است که اقدامات تجاوزکارانه رژیم اشغالگر بویژه علیه مسجد الاقصی افزایش یافته است. هرکدام از نیرو‌های شهادت طلب فلسطینی بعد از انجام عملیات، وصیتنامه‌ای مرتبط با قدس برجای می‌گذارد. مبارزان فلسطینی از جنین می‌آیند و عملیات خود را در قدس انجام می‌دهند و این امر حامل پیامی است بدین مضمون که قدس برای فلسطینیان خط قرمز است.»