تشییع پیکر دو برادر شهید فلسطینی در رام الله

پیکر دو برادری که در رویارویی با نظامیان رژیم اشغالگر در روستای کفرعین در رام الله به شهادت رسیدند با مشارکت گسترده مردم در شهر رام الله تشییع شد.

به نقل از المیادین، اجساد ظافر و جواد الریماوی با مشارکت مردم و دانشجویان دانشگاه بیرزیت تشییع شد. در این مراسم علاوه بر رژه نظامی، هزاران دانشجوی حاضر شعار‌هایی سر دادند.

محمد داود، رئیس همایش جنبش جوانان در دانشگاه بیرزیت می‌گوید: پیام من به این اشغالگران احمق و ترسو که چیزی جز زبان سلاح نمی‌فهمند این است که باید با آنان با قدرت مقابله کرد، وقتی اشغالگران به شهر‌ها و روستا‌ها یورش می‌برند با سنگ از آنان استقبال می‌شود، اما آنان با گلوله به مقابله با جوانان بر می‌خیزند در نتیجه ما نیز باید با گلوله جنگی با آنان مقابله کنیم. این پیام ما به آنهاست، باید با چنین زبانی با آنان مقابله کرد.

با توجه به اینکه شهدای دیگری نیز باید تشییع می‌شدند در مناطق دیگری هم مراسم تشییع برگزار شد که تشییع شهید مفید الخلیل یکی از آنهاست.

فخری البرغوثی، عضو شورای انقلابی جنبش فتح می‌گوید، وقتی کشتار، ​سرکوب، آوارگی و تخریب خانه‌ها ادامه دارد نمی‌توان از صلح سخن گفت. سخن ما به مردم فلسطین این است که خون شهدا را فراموش نکنید.

چهارمین شهید فلسطین در روز سه شنبه در ورودی شمالی شهر بیره بود. اشغاگران به بهانه اینکه یک فلسطینی در پی زیر گرفتن یک نظامی زن اسرائیلی بود او را هدف قرار دادند و به شهادت رساندند. فلسطینیان اسرائیل را مسئول تنش خواندند و در مراسم تشییع شهداء، مقاومت را تنها راه رهایی و استقلال دانستند.

تشییع پیکر دو برادر شهید فلسطینی در رام الله