تلاش شولتز برای خارج کردن نیروهای روسیه از اوکراین

«اولاف شولتز » صدراعظم آلمان روز گذشته از «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه خواست نیروهای خود را از اوکراین خارج کند تا به یک راه حل دیپلماتیک بر سر جنگ اوکراین دست پیدا کنند.

صدراعظم آلمان در یک گفت و گوی تلفنی یک ساعته با پوتین، حملات هوایی روسیه به زیرساخت های غیرنظامی اوکراین را محکوم کرد و بر عزم کشورش برای حمایت از اوکراینی ها در تضمین توان دفاعی آنها در برابر روسیه تاکید کرد.

«استفن هیبسترایت» سخنگوی دولت آلمان در این خصوص تاکید کرد: برلین مصمم به ادامه حمایت از اوکراین در برابر حملات روسیه است.

شولتز در این تماس تلفنی از پوتین خواست تا هر چه زودتر نیروهای خود را از اوکراین خارج کند، اما رئیس جمهوری روسیه از این گفت‎‌وگو برای محکوم کردن جبهه غرب در اوکراین استفاده کرد و گفت که حملات علیه زیرساخت های انرژی اوکراین "ضروری و اجتناب ناپذیر" است.

کرملین در بیانیه‌ای پس از تماس صدراعظم آلمان اعلام کرد: روسیه مدت‌هاست از حملات موشکی با دقت بالا به اهداف خاصی در اوکراین اجتناب کرده، اما اقدامات اخیر مسکو در مواجهه با حملات تحریک‌آمیز کی‌یف ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

تلاش شولتز برای خارج کردن نیروهای روسیه از اوکراین

به گفته پوتین، کی‌یف مسئول انفجار پلی است که کریمه را به روسیه متصل می کند و تاکید کرد مسکو حق بمباران زیرساخت های انرژی اوکراین را داراست.

در پی حملات روسیه به نیروگاه های برق و دیگر زیرساخت‌های اوکراین، میلیون ها نفر از مردم این کشور در بیش از یک ماه گذشته بدون برق مانده‌اند.