شیخ نعیم قاسم: آمریکا به دنبال ایجاد هرج و مرج در لبنان است

شیخ نعیم قاسم اولویت امروز لبنان را انتخاب رئیس جمهوری دانست که طرحی برای نجات کشور در نظر بگیرد و مسائل اختلافی را که به سود رژیم صهیونیستی است و باعث فتنه انگیزی می‌شود، مطرح نکند.

 

وی گفت: بنابراین باید برای انتخاب رئیس جمهور به توافق برسیم، زیرا هیچ فراکسیونی ۶۵ نماینده در اختیار ندارد. نمایندگان باید درباره حداقل مسائل توافق کنند. در حالی که عده‌ای تفاهم را عده‌ای توافق را محکوم می‌کنند. به آن‌ها می‌گوییم آیا می‌توانیم بدون توافق کاری انجام دهیم؟ این عده ادعا می‌کنند که هر کاری بخواهند می‌توانند انجام دهند، اما هر روز عقبگرد می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری العهد، شیخ نعیم قاسم افزود: راه حلی جز توافق نداریم تا نقاط مشترک را برای نجات کشور پیدا کنیم. ما همه را به گفتگو دعوت می‌کنیم و هر کسی گفتگو را رد می‌کند، مانع انتخاب رئیس جمهور می‌شود. زیرا انتخاب رئیس جمهور هیچ راه دیگری ندارد. زیرا در گفتگوست که می‌توانیم مسائل را مشخص کنیم و به یکدیگر اطمینان بدهیم و بر اساس توافق، بهترین فرد را در بین نامزدان ریاست جمهوری انتخاب کنیم. دلیلی برای ترس از گفتگو وجود ندارد و برای هیچ کسی الزام آور نخواهد بود. حضور در گفتگو، جایگاه هیچ کسی را تقویت یا تضعیف نمی‌کند. چرا عده‌ای از گفتگو می‌ترسند؟

وی خاطر نشان کرد: لبنان سه دستاورد راهبردی در برابر اسرائیل به دست آورد که دستاورد اول آزادسازی در سال دو هزار و دستاورد دوم بازدارندگی ایجاد شده پس از تهاجم سال ۲۰۰۶ و دستاورد سوم ترسیم مرز‌های دریایی است که اگر تهدیدات مقاومت و آمادگی آن برای رفتن تا آخر خط نبود، عملی نمی‌شد؛ بنابراین هر سه دستاورد به دست آمده در برابر اسرائیل، یعنی آزادسازی، بازدارندگی و ترسیم مرز‌های دریایی، به مقاومت ارتباط دارد.

شیخ نعیم قاسم: آمریکا به دنبال ایجاد هرج و مرج در لبنان است

شیخ نعیم قاسم گفت: لبنان از سال ۱۹۸۲ با مثلث ارتش، ملت و مقاومت قدرت گرفت و لبنان قوی بود که طرح اعطای تابعیت به آوارگان فلسطینی را ناکام گذاشت و نیز مانع تسلط بیگانگان بر سیاست‌های لبنان شد. سلاح مقاومت همواره در برابر دشمن آماده بوده است و به هیچ ارتباطی به مسائل داخلی و خارجی نداشته است. کسانی که خواهان حذف سلاح مقاومت هستند، می‌خواهند زمینه دست درازی دشمن اسرائیلی به لبنان را ایجاد کنند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان افزود: عده‌ای جرات نمی‌کنند یا خجالت می‌کشند که بگویند مخالف مقاومت هستند، اما واقعیت آن است که عده‌ای که خواهان حذف سلاح حزب الله هستند، در واقع مخالف مقاومت هستند، حتی اگر این کار به قیمت سلطه اسرائیل و جهان بر لبنان تمام شود. آن‌ها هیچ راه حلی برای مقابله با دشمن اسرائیلی ندارند؛ بنابراین ما به آن‌ها می‌گوییم اگر اسرائیل به لبنان حمله کند، آیا راه حلی در نظر دارید؟ عده‌ای می‌گویند ارتش باید از لبنان دفاع کند. سوال می‌کنیم آیا ارتش توانایی این کار را دارد؟ عده‌ای هم می‌گویند اگر حمله‌ای رخ دهد به سازمان ملل شکایت می‌کنیم. اما اگر حمله‌ای رخ دهد، سازمان ملل آخرین طرفی است که به ما نگاه می‌کند. در این شرایط، راه حلی برای حمایت از لبنان به جز مقاومت وجود ندارد. زیرا به ارتش لبنان اجازه نمی‌دهند تا با اسرائیل مقابله کند. مقاومت به یکی از پایه‌ها و اصول لبنان تبدیل شده است و آنچه که ما در راهبرد دفاعی می‌پذیریم آن است که از این مقاومت برای قدرت لبنان و دفاع از آن استفاده شود. از آن مرحله که گفته می‌شد آیا در لبنان مقاومت می‌خواهیم یا نمی‌خواهیم، عبور کردیم و در این مرحله هستیم که در آن گفته می‌شود چطور می‌توانیم از مقاومت که به یکی از ارکان لبنان تبدیل شده است و هیچ کسی نمی‌تواند آن را متزلزل کند، استفاده کنیم. اگر تصور می‌کنند می‌توانند مقاومت را متزلزل کنند، این کار را انجام دهند. ما معتقدیم آن‌ها شکست خواهند خورد و نخواهند توانست مقاومت را متزلزل کنند.

شیخ نعیم قاسم خاطر نشان کرد: اسرائیل خطر واقعی است که باید همواره نگاه‌ها را به آن جلب کنیم. اسرائیل خطری برای فلسطین، لبنان، منطقه و جهان است. اسرائیل با اشغالگری ایجاد شد و همچنان به جرم وتجاوزگری ادامه می‌دهد. همه تاریخ اسرائیل عبارت از قتل، کوچ اجباری، کودک کشی، اعدام، جنایت، اشغال مناطق جدید، مخالفت با بازگشت صاحبان زمین‌ها و مصادره زمین‌ها است. گروه‌های سیاسی در لبنان، باید موضع خودشان را در برابر چگونگی مقابله با اسرائیل مشخص کنند. از مرحله طرح سوال درباره علت مبارزه با اسرائیل گذشته ایم و ما هستیم که سوال می‌کنیم چرا با اسرائیل نمی‌جنگید و موضع شما در برابر آن چیست و چطور می‌خواهید سرزمین را آزاد کنید؟ آن‌ها باید به سوالات ما پاسخ دهند.

شیخ نعیم قاسم در انتهای گفت: امروز آمریکا حامی اصلی اسرائیل و عامل اصلی خرابکاری در لبنان برای تامین منافع اسرائیل است. همه عوامل ویرانی لبنان وجود دارد که نظام طایفه ای، خودکامگی، فساد و سوء مدیریت از جمله آنهاست. اما بزرگترین عاملی که این عوامل را هم تشدید می‌کند، تحریم‌های آمریکا و تلاش مستمر واشنگتن برای ایجاد هرج و مرج در لبنان، محاصره کشور و جلوگیری از تامین برق و جلوگیری از تعامل کشور‌ها با لبنان و دخالت دائم در امور لبنان و تلاش برای تحمیل سیاست‌ها و مقاماتی است که به نفع آمریکا عمل می‌کنند؛ بنابراین بزرگترین بحران لبنان در این مرحله، آن است که آمریکا در همه امور ما دخالت و برای محاصره ما تلاش می‌کند.