مسکو: روسیه و چین آماده مقابله با فشارها هستند

همزمان با تداوم فشارهای واشنگتن و متحدانش به مسکو و پکن، نخست‌وزیر روسیه بر مواضع مشترک این کشور و چین برای مقابله با این فشارها تاکید کرد.

منابع رسانه‌ای در روسیه از قبیل خبرگزاری اسپوتنیک خبر دادند که میخائیل میشوستین نخست‌وزیر این کشور روز دوشنبه (امروز) اعلام کرد، روسیه و چین آماده مقابله با فشارها هستند.

میشوستین در بیست و هفتمین نشست سران دولتی روسیه و چین توضیح داد: «کشورهای ما برای بسیاری از مشکلات زمان کنونی، رویکردهای همزمانی دارند. ما با هم برای شکل دادن به معماری چند قطبی روابط بین‌الملل اقدام می‌کنیم».

وی با بیان اینکه روسیه به چین رفاهمند نیاز دارد و چین به نیز به یک روسیه موفق، اظهار داشت: «ماهین روابط روسیه و چین، مشارکت جامع و راهبردی است. ما با اطمینان و پیوستگی در همه مسیرها از جمله در مواجهه با شرایط بحران اقتصادی جهان به جلو حرکت می‌کنیم».

هر چند نخست‌وزیر روسیه توضیح صریحی درباره اینکه منظور او از «فشارهای خارجی فزاینده» چیست، ارائه نداده اما او تلویحا به فشارهای شدید واشنگتن و متحدانش علیه مسکو و پکن اشاره کرد.

آمریکا و متحدانش به ویژه طی ماه‌های پس از آغاز جنگ اوکراین، فشارهای بی سابقه‌ای علیه روسیه اعمال کرده و علیه چین در موضوعاتی از قبیل تایوان و اختلافات در دریاهای چین جنوبی و چین شرقی، به شدت موضعگیری کرده و این کشور را تحت فشار قرار داده‌اند.