آمریکا و تنفس مصنوعی به بقایای داعش در عراق

« قاسم الکریطی» از فرماندهان حشد شعبی عراق اعلام کرد که نظامیان آمریکایی بر روند عملیات علیه بقایای داعش در عراق مانع تراشی می‌کنند.

وی افزود: نیروهای آمریکایی مانع از ورود نیروها به منطقه «عنکوص» در استان صلاح الدین شدند.

الکریطی تاکید کرد: اگر نیروهای آمریکایی از عراق اخراج شوند اثری از داعش نخواهد ماند و آنها ظرف چند روز از بین خواهند رفت.

این فرمانده حشد شعبی در ادامه افزود: فرماندهان پیروزی، نقش بارزی در ثبات اوضاع از طریق تهیه طرح مناسب با نبرد ایفا کردند.

وی اعلام کرد: بسیاری از گورهای جمعی در استانهای غربی متعلق به کسانی است که با داعش مخالفت کردند. برخی از سیاستمداران خواستار برقراری ثبات در برخی مناطق مناطق نیستند زیرا آنها از بحران کارشان را به پیش می‌برند.

یادآور می‌شود که پارلمان عراق پیشتر با صدور مصوبه‌ای بر لزوم خروج نیروهای بیگانه از خاک این کشور تاکید کرده است. مردم عراق در مناسبت‌های مختلف مخالفت خود را با اشغالگری آمریکا ابراز داشته و تلاش‌های واشنگتن برای متوسل شدن به هر دستاویزی به منظور بقای بیشتر در خاک کشورشان را رد و محکوم کرده‌اند.

شماری از کارشناسان معتقدند که مطرح شدن موضوع خروج نیروهای نظامی خارجی از عراق و به طور خاص نیروهای نظامی آمریکا، باعث نگرانی و نارضایتی واشنگتن شده است. چرا که آنها تمایلی به قدرت گیری بیشتر گروه‌های مقاومت در عراق ندارند، به همین دلیل آمریکا با فعال کردن دوباره داعش و ایجاد ناامنی قصد دارد دلیل و توجیهی برای ادامه حضورش در عراق پیدا کند.

آمریکا و تنفس مصنوعی به بقایای داعش در عراق

النجباء: تنها راه مقابله با اشغالگران گزینه نظامی است

از سوی دیگر جنبش النجباء عراق اعلام کرد که تنها راه مقابله با اشغالگران گزینه نظامی است.

در بیانیه این جنبش به مناسبت سالروز غلبه بر داعش آمده است: ما این مناسبت عظیم استفاده می‌کنیم و بر موضع خود در مخالفت با اشغالگران تاکید می‌کنیم. ما تنها راه و موفق ترین راه را گزینه نظامی می‌دانیم و راه حل دیگری در کار نیست.