خط و نشان روسیه برای ناتو

دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه گفت اگر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو ) بخواهد طبق آنچه که ینتس استولتنبرگ، دبیر کل این سازمان اشاره کرده است، تندرو‌ها در کی یف را به سامانه‌های پاتریوت مجهز کند، اعضای ناتو فورا به هدفی مشروع و قانونی برای نیرو‌های مسلح روسیه تبدیل خواهند شد.

«پاتریوت فلوریان فلیپو» رئیس جنبش «میهن پرستان» فرانسه، تداوم حمایت تسلیحاتی کشورش از اوکراین را در حالی که ارتش فرانسه به این تسلیحات نیاز دارد، جنون آمیز توصیف کرد.

«پاتریوت فلوریان فلیپو» در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: ذخیره تسلیحاتی فرانسه در آستانه تمام شدن است، اما ارسال تسلیحات و مهمات جنگی به کی یف همچنان ادامه دارد. باید این اقدام کاملا جنون آمیز را متوقف کنیم.

فرانسه در کنار آمریکا و متحدان اروپایی اش از بزرگترین حامیان تسلیحاتی اوکراین محسوب می شوند. پیش تر ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو اذعان کرده بود جنگ اوکراین باعث خالی شدن ذخایر تسلیحاتی کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی شده است.

خط و نشان روسیه برای ناتو

جان مرشایمر، استاد روابط بین الملل دانشگاه شیکاگو و سردمدار رئالیسم تهاجمی که بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان محسوب می شود بر این باور است ادامه روند حمایت تسلیحاتی غرب از اوکراین می تواند باعث افزایش خطر درگیری مستقیم میان روسیه و ناتو شود. این مسئله با افزایش تهدیدات علیه مسکو، خطر استفاده از تسلیحات هسته ای را نیز افزایش می دهد.