جیب آمریکایی‌ها خالی‌تر شده است

نتایج نظرسنجی جدید اکونومیست و مرکز "یوگاو" نشان می دهد که اکثر آمریکایی احساس می کنند در زندگی خود تحت فشار مالی ناشی از تورم بالا هستند.

این در حالیست که تنها تعداد انگشت شماری از آمریکایی ها انتظار دارند که شاخص تورم در کشورشان در ماه های آینده کاهش یابد.

این نتایج نشان می دهد که ۳۸ درصد بزرگسالان آمریکایی که تعطیلات زمستانی امسال را جشن می گیرند، قصد دارند امسال کمتر هزینه کنند. از هر پنج آمریکای دو نفر می گویند که به اندازه سال گذشته برای هزینه های تعطیلات امسال خرج خواهند کرد و فقط ۱۷ درصد گفته اند که انتظار دارند در این فصل بیشتر هزینه کنند.

نتایج نظرسنجی اخیر حکایت از آن دارد که میزان هزینه کردن افراد بر اساس سطح درامد سالانه آنها متفاوت است. تقریبا نیمی از خانوارهایی که درامد سالانه آنها کمتر از ۵۰ هزار دلار است گفته اند امسال قصد دارند در مقایسه با سال گذشته کمتر هزینه کنند.

این در حالی است که ۳۷ درصد از خانواده هایی که درآمد آنها بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار دلار است، همین نظر را دارند و تنها ۲۸ درصد از خانواده هایی با درامد بالای ۱۰۰ هزار دلار گفته اند که قصد دارند در سال جاری برای هزینه های تعطیلات کمتر اختصاص دهند.

این نتایج همچنین نشان داد که نیمی از شرکت کنندگان در این نظرسنجی که در طبقه بالای درآمدی هستند گفته‌اند قصد دارند به اندازه تعطیلات سال گذشته در امسال هزینه کنند.

موضوع تورم و قیمت های بالا همواره اولویت اصلی بسیاری از آمریکایی را از زمان آغاز نظرسنجی های یوگاو درباره این موضوع در ماه ژوئیه تشکیل داده است. در ماه دسامبر ۱۷ درصد آمریکایی ها گفتند تورم دغدغه اصلی آنها را تشکیل می دهد.

بعضی از آمریکایی‌ها درباره تامین هزینه های ماهانه عادی خود در فصل کنونی ابراز نگرانی کرده اند. در رابطه با خانوارهایی که درامد سالانه آنها کمتر از ۵۰ هزار دلار است، ۶۳ درصد گفته اند که «قطعا یا احتمالا» می توانند صورتحساب های ماه جاری را بپردازند.

جیب آمریکایی‌ها خالی‌تر شده است

این نظرسنجی با مشارکت هزار و ۵۰۰ بزرگسال آمریکایی در فاصله زمانی بین ۱۷ تا ۲۰ دسامبر (۲۹-۲۶ آذر) انجام شده است.

نظرسنجی خرده فروشی تعطیلات امسال شرکت دیلویت (Deloitte) تخمین می زند که هر آمریکایی به طورمتوسط امسال حدود هزار و ۴۵۵ دلار هزینه کند که در سطح سال ۲۰۲۱ است. بعلاه بیش از نیمی از آمریکایی ها قصد دارند کمتر برای سفر و رویدادهای اجتماعی در فصل جاری هزینه کنند.