اخراج معلمان دستور کار کابینه جدید اسرائیل

 روزنامه صهیونیستی « اسرائیل هیوم» اعلام کرد که «بنیامین نتانیاهو » نخست وزیر مکلف و «ایتمار بن گویر» رئیس حزب تندروی «عوتسما یهودیت» مدعی هستند که اقدامات این افراد حمایت از تروریسم است.

آنها همچنین بر سر مساله اصلاح قوانین "موسسه آموزشی دولتی" توافق و تاکید کردند که افراد مخالف سیاست های رژیم اشغالگر نباید در این موسسه مشغول به کار شوند.

این اقدامات در حالی اتخاذ شد که برخی مسئولان وزارت آموزش رژیم صهیونیستی تاکید کردند که این وزارت امکان اخراج افرادی را که مواضعی علیه این رژیم در شبکه های اجتماعی داشتند، ندارد.

قانونی که بن گویر آن را وضع کرده بر این مساله تاکید دارد که "شورای مقابله با تروریسم" باید تشکیل شود، این شورا حداقل باید متشکل از پنج نفر باشد و خود بن گویر آن ها را تایید کند.

بر اساس این قانون، این پنج نفر باید از موسسه آموزشی، پلیس، سازمان امنیت داخلی موسوم به "شاباک" و مقامات محلی صهیونیست باشند و حق دارند که معلم ها را استخدام نکنند و یا آن ها را از کار اخراج کنند.

بر اساس این گزارش، تعیین چهره های بسیار افراطی و تندرو از جمله بن گویر در کابینه رژیم صهیونیستی کار را به جایی رسانده که صدای خود صهیونیست ها را هم درآورده است. آنها بن گویر را جزئی از « اراذل و اوباش آشوبگر» و خطری برای این رژیم قلمداد می کنند.

پیشتر نیز «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در آستانه انتخابات رژیم اسرائیل گفته بود که بن گویر متحد نتانیاهو هیچ تجربه‌ای ندارد و خاورمیانه را به آتش خواهد کشید.

بن گویر اکنون در کابینه نتانیاهو وزیر مکلف امنیت داخله شده است.

اخراج معلمان دستور کار کابینه جدید اسرائیل

«یائیر لاپید» نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی نیز، کابینه جدید این رژیم به ریاست نتانیاهو را خطرناک، افراطی و غیرمسئول ارزیابی کرده و گفته است: «کابینه جدید، اسرائیل را به سمت نابودی خواهد برد.»

لاپید درباره دستور کار ائتلاف نتانیاهو هشدار داده و وی را ضعیف و تحت تاثیر شرکای خود از احزاب افراطی ارزیابی کرده است.

وی افزوده است که حزب لیکود به ریاست نتانیاهو، کابینه جدید را تشکیل نداد بلکه دیگران (احزاب افراطی) آن را تشکیل دادند و بن گویر و «بزالل اسموتریچ» رهبر حزب صهیونیسم دینی و «آریه درعی» رهبر حزب شاس دستور کار خود را به نتانیاهو تحمیل کرده اند.