الکاظمی برای درخواست محافظت از خود به سفارت آمریکا رفته است

«جبار عوده المعموری» عضو ارشد چارچوب هماهنگی در عراق ، شامگاه یکشنبه، در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری «بغداد الیوم» اظهار داشت که «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر پیشین عراق برای درخواست محافظت از خود به سفارت آمریکا در بغداد رفته است.

این عضو چارچوب هماهنگی در این باره گفت: «نخست‌وزیر سابق مصطفی الکاظمی همچنان به مقر سفارت آمریکا در بغداد رفت و آمد دارد و از آن‌ها می‌خواهد از او محافظت کنند؛ به‌ویژه آنکه تخلفات مالی و اداری بسیاری [در ارتباط با او] رصد شده است. طبق نتایج تحقیقات اولیه و به اضافه یک سری مسائل دیگر در ارتباط با امنیت ملی کشور، به‌زودی این تخلفات گریبانگیر او خواهد شد.»

جبار عوده المعموری همچنین اشاره کرد: «الکاظمی در حال حاضر بین عراق، لبنان و امارات در تردد است و پس از بازنشستگی‌اش امارات نزدیک‌ترین [مقصد] برای جابه‌جایی و زندگی برای اوست. آینده سیاسی او به پایان رسیده و اکنون یک مهره سوخته در عرصه کلی است.»

 الکاظمی برای درخواست محافظت از خود به سفارت آمریکا رفته است

المعموری در عین حال اضافه کرد که سال «۲۰۲۳ غافلگیری‌های سنگینی خواهد داشت؛ به‌ویژه آنکه تحقیقات پیرامون تخلفات دولت الکاظمی به حقایق مهمی رسیده است که خیلی زود با محکومیت او در بسیاری از پرونده‌های مهم برای افکار عمومی نمایان خواهد شد.»