سفر سناتورهای سرشناس دموکرات به کی‌یف

 این دیدار کمی پیش از آنکه دولت جو بایدن ، رئیس جمهور آمریکا به اعلام بسته کمک‌های نظامی جدید برای اوکراین به ارزش چهار میلیارد دلار بپردازد، رخ داد.

جک رید و آنگوس کینگ، دو سناتور دموکرات که هر دو از اعضای کمیته منتخب اطلاعاتی و نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا هستند همچنین در جریان سفر به شهر کی‌یف با مقامات ارشد اوکراینی و اعضای سفارت آمریکا هم دیدار کردند.

جک رید که رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا است، همچنین در توئیتی نوشت با آنگوس کینگ با هدف نشان دادن همبستگی با "اوکراینی‌های شجاعی که برای دفاع از وطنشان در برابر تهاجم روسیه می‌جنگند" این سفر را انجام داده و نشستش با زلنسکی را "مفید" توصیف کرد.

این سناتورها یک کنفرانس مطبوعاتی کوتاه نیز در شهر کی‌یف برگزار کردند و در جریان این کنفرانس مطبوعاتی کینگ اظهار کرد، بخشی از ماموریت این سفر اعمال "مسئولیت" از بابت پولهای آمریکا برای اوکراین بوده است.

دولت بایدن روز جمعه 3.75 میلیارد دلار کمک نظامی جدید را برای اوکراین اعلام کرد. کنگره آمریکا نیز ماه گذشته میلادی 45 میلیارد دلار بودجه را برای کمک های نظامی، اقتصادی و بشردوستانه برای اوکراین و دیگر کشورهای تأثیر پذیرفته از جنگ روسیه با این کشور اختصاص داد.

سفر سناتورهای سرشناس دموکرات به کی‌یف

قانونگذاران جمهوریخواه آمریکا به ابراز نگرانی در خصوص نظارت بر کمکها به اوکراین پرداخته‌اند. این موضع باعث نگرانی حامیان کی‌یف نسبت به وجود خطر کاهش میلیاردها دلار از کمک‌های واشنگتن برای اوکراین در دور جدید مجلس نمایندگان آمریکا که تحت کنترل جمهوری‌خواهان است، شده است.

نظارت همه جانبه بر سلاح‌های اعطایی آمریکا به  اوکراین یک چالش تلقی می‌شود.