هکرهای روسی دانشمندان هسته‌ای آمریکا را هدف قرار دادند

 رویترز نوشت: رودخانه سرد از ماه اوت تا سپتامبر، به لابراتوارهای ملی لارنس لیورمور (LLNL)، آرگون (ANL) و بروک هون (BNL) حمله سایبری کردند.

رویترز با استناد به سوابق و «اسناد اینترنتی» گزارش داد: هکرها صفحات جعلی «لاگین» (ورود به سیستم) برای هر سه نهاد فوق ایجاد کرده و برای دانشمندان هسته‌ای فرستادند تا از این طریق بتوانند به رمز ورود آنها دست پیدا کنند.

رویترز نتوانست علت تلاش هکرها برای هدف قرار دادن این آزمایشگاه‌ها را بیابد. این خبرگزاری همچنین نتوانست درباره موفقیت یا شکست هکرها به اطلاعاتی که می‌خواستند، جزییاتی دست پیدا کند.

رودخانه سرد اولین بار زمانی مورد توجه نهادهای اطلاعاتی قرار گرفت که در سال ۲۰۱۶ به وزارت کشور انگلیس حمله هکری کرد.

این گروه هکری در ماه می نیز به ایمیل‌های رئیس سابق MI۶ انگلیس نیز نفوذ و آنها را منتشر کرد.

به گفته کارشناسان امنیت سایبری و مقام‌های امنیتی در اروپای شرقی، این هکرها سال گذشته چندین عملیات «هکر و انتشار» اطلاعات حساس در انگلیس، لهستانی و لتونی انجام دادند.

هکرهای روسی دانشمندان هسته‌ای آمریکا را هدف قرار دادند

شرکت امنیتی سایبری SEKOIA.IO اعلام کرد که رودخانه سرد نام‌های مشابه با دامنه اینترنتی سه نهادها غیردولتی اروپایی ایجاد کرد تا بتواند به آنها نفوذ کند. این نهادها درباره جنایات جنگی تحقیق می‌کنند.

به گفته کارشناسان شرکت‌های گوگل، BAE انگلیس و شرکت اطلاعاتی Nisos در آمریکا، چند اقدام اشتباه رودخانه سرد در سال‌های اخیر به تحلیلگران امنیت سایبری کمک کرد تا محل و هویت دقیق یکی از اعضای این گروه افشا شود.