گردهمایی بزرگ «معبد شیطانی» در آمریکا

« معبد شیطانی »، یک سازمان مذهبی و گروه فعال سیاسی مستقر در آمریکا ست که از مفهوم «شیطان» برای نمایاندن «طغیان و سرکشی ابدی» استفاده می‌کند تا مفاهیمی مانند جدایی دین از سیاست، عدالت اجتماعی و مساوات‌خواهی را ترویج دهد.

در وبسایت این سازمان، ۲۸ تا ۳۰ آوریل برای این گردهمایی انتخاب شده که مصادف است با «شب والپورگیس»، فستیوالی که هر ساله در کشورهای آلمان، فنلاند، سوئد، نروژ و استونی برگزار می‌شود و طبق باورهای خرافی، در این شب ساحره‌ها در کوه "بروکن" با هم جلسه دارند!

این گروه که گردهمایی سال گذشته خود را در آریزونا برگزار کرد، امسال آن را به مقر اصلی خود در شهر «سیلم» نزدیک‌تر کرده است، جایی که در اواخر قرن ۱۷ میلادی محل برگزاری دادگاه‌های جادوگران بود.

معبد شیطانی تاکید دارد که در واقع به «شیطان» اعتقادی ندارد، ‌بلکه ماموریتش «تشویق به خیرخواهی و همدلی، پس زدن قدرت خودکامه، حمایت از خرد جمعی و عدالت» بوده و از شیطان تنها به عنوان نماد طغیان و سرکشی استفاده می‌کند.

این گروه در سال ۲۰۲۰ با حمایت از قانون سقط جنین در آمریکا در کانون توجه قرار گرفت. در آن زمان «کلیسای شیطان» که یک گروه مذهبی شیطان‌پرستی است، معبد شیطانی را «یک گروه فعال سیاسی» دانست که «برای جلب توجه رسانه‌ها، به بیانیه‌های جنجال‌ساز متوسل می‌شود».

گردهمایی بزرگ «معبد شیطانی» در آمریکا

معبد شیطانی بیش از همه به دادگاهی‌ کردن مقامات ایالتی و منطقه‌ای شهرت دارد. وقتی مقامات با درخواست‌های این سازمان برای برگزاری عبادت‌های شیطانی یا به نمایش گذاشتن مجسمه‌های شیطان در اماکن عمومی مخالفت می‌کنند، معبد شیطانی با استناد به قانون آزادی ادیان در آمریکا، این مقامات را به دادگاه می‌کشاند.