مایکل فلین: همه آمریکایی‌ها باید «دین» واحدی داشته باشند!

مایکل فلین ، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور سابق آمریکا  در سخنرانی شنبه شب در برنامه «بیداری مجدد آمریکا» گفت «همه ما باید یک دین داشته باشیم. اگر می‌خواهیم یک ملت تحت نظر خدا داشته باشیم، باید یک دین داشته باشیم. یک ملت و یک دین زیر نظر خدا.»

 فلین که در گذشته به تکرار تئوری‌های توطئه معروف است، در این سخنرانی رئیس جمهور بایدن را نیز به تقلب در انتخابات متهم کرد. جاش مندل، خزانه‌دار ایالت اوهایو و نامزد سنا هم در پاسخ به اظهارات فلین در  برنامه «آمریکا را دوباره بیدار کن» توییت کرد: «ما در کنار ژنرال فلین هستیم».

فلین امسال بار‌ها به دلیل اظهارات جنجالی مورد توجه قرار گرفته است. او پیشتر، در کنفرانس کیواِنان (QAnon) در دالاس تگزاس، اعلام کرد که کودتایی همانند میانمار که در آن ارتش، دولت منتخب دموکراتیک را سرنگون کرد، باید در آمریکا رخ دهد.

مایکل فلین: همه آمریکایی‌ها باید «دین» واحدی داشته باشند!

گفته می‌شود طرفداران کیواِنان در آمریکا خواستار تکرار کودتای مرگبار ارتش هستند؛ همانند کودتای میانمار که بر اساس ادعا‌های اثبات نشده تقلب در رای گیری، دولت منتخب این کشور را در ۱ فوریه سرنگون کرد.

فلین، ژنرال سابق ارتش، سابقه خوبی ندارد. او به دلیل اتهام دروغ به مایک پنس، معاون اول دونالد ترامپ، در مورد ارتباط او با روسیه، در سال ۲۰۱۷ از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، عزل شد اما بعدتر مورد عفو ترامپ قرار گرفت. فلین نخستین مشاور امنیت ملی ترامپ بود تا اینکه در فوریه ۲۰۱۷،  تنها پس از ۲۲ روز از دوران تصدی سمت خود استعفا کرد.