از سویه جدید کرونا در عراق چه خبر؟

 وزارت بهداشت عراق اعلام کرد که ابتلا به سویه جدید کرونا (XBB.1.5) در عراق ثبت نشده است.

«ریاض الحلفی»، مدیر اداره بهداشت عمومی عراق اعلام کرد که وزارت بهداشت این کشور تست« پی سی آر» طی 72 ساعت گذشته با نتیجه منفی برای کسانی که از چین وارد عراق می شوند را الزامی کرده است.

این مقام بهداشتی عراق در ادامه بر واجب بودن تست « پی سی آر»  برای مسافرانی تاکید کرد که از کشورهای آسیایی به عراق می‌آیند.

الحلفی در گفتگو با خبرگزاری «واع» عراق، تصریح کرد: این اقدامات مشابه اقدامات دیگر کشورهاست.

وی افزود که عراق اکنون از هرگونه ابتلا به سویه جدید کرونا که در چین و آمریکا منتشر شده، خالی است.

الحلفی گفت که وضعیت بهداشتی عراق همانند ابتدای انتشار کرونا نیست و اقدامات طبیعی و نه مانند ابتدای انتشار کروناست.

وی تاکید کرد: اوضاع تحت کنترل است و ما به دقت شرایط را رصد می‌کنیم و در صورت هرگونه رویداد اضطراری یا شرایط مربوط به کرونا، اقداماتی انجام خواهد شد، اما در حال حاضر نشانه‌هایی که وزارت بهداشت عراق بخواهد اقدام اضطراری انجام دهد به چشم نمی‌خورد.

الحلفی افزود: ویروس جدیدی در عراق بروز نکرده است که وزارت بهداشت بخواهد اقدامات شدید به عمل آورد.

خبرگزاری واع عراق اعلام کرد:  کارشناسان بر این باورند که علت افزایش شمار مبتلایان به کرونا در چین به سویه جدید کرونا (XBB.1.5) مربوط می شود.

از سویه جدید کرونا در عراق چه خبر؟

کارشناسان بهداشت جهانی می‌گویند که سویه جدید کرونا (XBB.1.5)  در حال حاضر در چین و آمریکا شیوع پیدا کرده است و طی هفته های آتی به شکل گسترده در اروپا شیوع پیدا خواهد کرد.

تعطیلی در سه استان عراق به دلیل شرایط جوی نامساعد

مقامات محلی در سه استان دیالی، الانبار و صلاح الدین به دلیل شرایط نامساعد جوی و آب گرفتگی معابر همه ادارات دولتی به استثناء بخش بانک‌ها و خدمات رسانی را تعطیل کردند.