بحران اقتصادی انگلیس و افزایش خطر مرگ و میر زنان باردار

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد: بحران افزایش هزینه‌های زندگی و افزایش فقر در انگلیس ممکن است وضعیت اسفبار زنانی را که در طول بارداری یا پس از آن جان می‌دهند، بدتر کند.

 

به گزارش وبگاه گاردین، در حالی که مادران باردار به میزان بیشتری دچار فقر می‌شوند، نابرابری‌ها در خصوص سلامت آن ها، وضع بدتری دارد. اوضاع انگلیس در این خصوص نسبت به سایر کشور‌های اروپایی بدتر است. ۹/۶ درصد مادران در ازای هر صد هزار نوزاد در مدت ۶ هفته پس از به دنیا آمدن نوزادان خود، فوت می‌کنند.

دکتر ناتاشا آزوپادی-موسکات، یکی از مدیران سازمان جهانی بهداشت و پزشک متخصص در زمینه بهداشت زنان، گفت: ارتباطی آشکار میان احتمال مرگ زنان در هفته‌های پیش یا پس از زایمان و میزان بالای فقر وجود دارد. سازمان بهداشت جهانی بسیار نگران است که اوضاع در انگلیس به سبب هزینه بحران زندگی تشدید شود. مشخص است که اینطور نیست که همه جا با سطوح یکسان مرگ و میر مادران روبر‌و شوند. البته تفاوت‌هایی وجود دارد و ما شاهدیم افرادی که در فقیرترین مناطق زندگی می‌کنند، همچنان بالاترین میزان مرگ و میر زنان را دارا هستند. این پیامی بسیار قوی و کلیدی است. کشور‌های دیگر با سطوح مشابه است توسعه اقتصادی از لحاظ میزان مرگ و میر زنان در وضعیت بهتری قرار دارند. 

بحران اقتصادی انگلیس و افزایش خطر مرگ و میر زنان باردار

 وی میزان فزاینده فقر در انگلیس در میان زنان باردار از جمله سطوح بالای ابتلا به چاقی و دیابت و نیز استفاده ناکافی از خدمات مراقبتی پیش از بارداری را مقصر دانست که در اختیار زنان سیاه پوست، آسیایی، اقلیت‌های قومی و افراد ساکن در مناطق فقیر نشین قرار نمی‌گیرند.

این دکتر انگلیسی تأکید کرد: لندن باید در خصوص حمایت از سلامت قبل و پس از زایمان، سرمایه گذاری بیشتری کند، زیرا این از دوره‌های حساس زندگی زنان به شمار می‌رود تا میزان بسیار نگران‌کننده خودکشی در میان مادران جدید کاهش یابد.