کاهش ۹۰ درصدی فوتی‌های کرونا در جهان در ۹ ماه گذشته

«تدروس آدهانوم» در یک نشست خبری گفت: فوتی‌های ناشی از ابتلا کرونا در جهان هفته گذشته ۹ هزار و ۴۰۰ نفر گزارش شد. این تعداد در مقایسه با آمار مرگ و میر هفتگی کرونا در ماه فوریه (اسفند ماه) که بیش از ۷۵ هزار مورد بود، کاهش چشمگیری داشته است.

وی افزود: راه طولانی آمده‌ایم اما به از تمام دولت‌ها و جوامع و افراد میخواهیم که همچنان هشیار بمانند.

آدهانوم با تاکید بر اینکه ۱۰ هزار مرگ در هفته به دلیل یک بیماری قابل پیشگیری و درمان، بسیار زیاد است، ادامه داد: تعداد تست‌های کرونا در جهان پایین و شکاف واکسیناسیون میان کشورهای ثروتمند و فقیر همچنان گسترده است. همچنین گونه‌های جدید این ویروس همچنان در حال تکثیر هستند.

آژانس بهداشت سازمان ملل متحد نیز اعلام کرد که تعداد موارد جدید ثبت شده از ابتلا کووید۱۹ در سراسر جهان در هفته جاری به بیش از ۲.۱ میلیون نفر رسیده که ۱۵ درصد نسبت به هفته قبل کاهش داشته است. همچنین تعداد مرگ و میرهای هفتگی نیز نسبت به هفته قبل ۱۰ درصد کمتر است.

بر اساس این گزارش، سازمان بهداشت جهانی تاکنون، ۶۲۹ میلیون مورد ابتلا و ۶.۵ میلیون مرگ مرتبط به همه‌گیری کرونا را گزارش کرده است.

کاهش ۹۰ درصدی فوتی‌های کرونا در جهان در ۹ ماه گذشته

گفتنی است،  بیشترین تعداد موارد گزارش شده جدید در طول هفته مربوط به ژاپن با بیش از ۴۰۱ هزار ابتلا است که نسبت به هفته پیش از آن ۴۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد. پس از آن کره جنوبی، آمریکا، آلمان و چین قرار دارند که بیش از ۲۱۹ هزار ابتلای جدید را در هفته ثبت کردند که کاهشی ۱۵ درصدی نسبت به هفته قبل را نشان می‌دهد.

در این میان،  چین ۵۳۹ مرگ ناشی از کووید-۱۹ را در طول هفته شاهد بود که نسبت به آمار هفته گذشته آن ۱۰ درصد بیشتر است. این درحالی است که پکن از ابتدا سیاست سختگیرانه «بدون کووید» شامل قرنطینه و آزمایش‌های اجباری تقریبا روزانه را دنبال می‌کند.