هنیه دستور ربودن بیشتر نظامیان اسرائیلی را صادر کرد

 شبکه تلویزیونی «کان» رژیم صهیونیستی ، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و صالح العاروری معاون وی، فرمان تدوین طرح و نقشه ای را برای ربودن غافلگیرانه نظامیان صهیونیست در مرز نوار غزه دادند.

در این گزارش آمده که گردان های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس اخیرا تلاش های خود را افزایش داده و برنامه هایی برای ربودن نظامیان صهیونیست در مرزهای غزه دارند تا اهرم های فشار بیشتری به دست آورند.

به گفته این رسانه صهیونیست، جنبش حماس قصد دارد که در یک روز عادی و بدون درگیری با صهیونیست ها به طور ناگهانی یک نظامی صهیونیست را بربایند که هدف آن ها از این ربایش ناگهانی، ممانعت از آمادگی رژیم صهیونیستی برای مقابله با این گونه عملیات است.

منابع صهیونیستی همچنین گفتند که جنبش حماس با گرفتن یک نظامی زنده از رژیم صهیونیستی می خواهد اهرم فشار قوی دیگری برای تبادل اسرا داشته باشد و معامله ای برای تبادل اسرا با تل آویو نظیر معامله آزادی «گیلعاد شالیط» نظامی اسیر صهیونیست با اسیران فلسطینی داشته باشد که در گذشته انجام شد و فلسطینیان از آن به عنوان معامله «وفاداری به آزادگان» یاد کردند.

اخیرا «حازم قاسم» سخنگوی گروه مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز تاکید کرد که مقاومت توانایی آزاد کردن اسرای خود را دارد و این قدرت خود را در تمام عرصه ها ثابت کرده است.

وی افزود: ویدیویی که گردان های شهید عزالدین القسام از یکی از نظامیان صهیونیست اسیر نزد خود منتشر کرد، نشان می دهد که این گردان ها در پرونده اسرا و مساله تبادل آنها جدی است.

حازم قاسم ادامه داد: کابینه های مختلف رژیم صهیونیستی در مساله تبادل اسرا تعلل و سران این رژیم از روی عمد گزارش های گمراه کننده و نادرست درخصوص اسرای خود نزد گردان های شهید عزالدین القسام و سلامتی آن ها به صهیونیست ها ارائه می کنند.

گردان‌های شهید عزالدین القسام دوشنبه شب، با انتشار فایلی ویدئویی از "آبراهام منگستو" یکی از اسیر صهیونیست در نزد مقاومت در غزه، ادعاهای «آویو کوخاوی» درباره موفقیت‌هایش در سمت ریاست ستاد ارتش رژیم صهیونیستی را زیر سوال برد.

هنیه دستور ربودن بیشتر نظامیان اسرائیلی را صادر کرد

منگستو در این ویدئو با شکایت از بی‌توجهی مقامات صهیونیست نسبت به وضعیت خود و دیگر اسرای صهیونیست گفت: تا چه زمان ما باید این درد و رنج را تحمل کنیم، آیا کابینه اسرائیل به فکر ما نیست؟

گردان های شهید عزالدین القسام همچنین با انتشار این ویدئو بر شکست کوخاوی در زمینه تبادل اسرا و دروغ گویی وی در مقابل کابینه رژیم اشغالگر و صهیونیست‌ها در این باره تاکید کرد.

این گردانها همچنین تاکید کرد که پیامدهای شکست‌های کوخاوی متوجه «هرتزی هالیوی» جانشین وی خواهد بود.

گردان‌های شهید عزالدین القسام، چهار نظامی رژیم اسرائیل به نام‌های "آبراهام منگستو"، "هشام السید"، "هدار گلدن" و "شائول آرون" را از زمان حمله این رژیم به غزه در سال ۲۰۱۴ در اسارت دارد.

رژیم صهیونیستی بارها اعلام کرده بود که «هدار گلدن» و «شائول آرون» دو نظامی اسیر صهیونیست در غزه کشته شدند و گردان های شهد عزالدین القسام اجساد آن‌ها را در اختیار دارد اما این گردان‌ها نهم مردادماه تحت عنوان «کابینه شما دروغ می‌گوید»، تصویری از این دو نظامی اسیر در غزه را منتشر کرد.