ترکیه زیردریایی بدون سرنشین می‌سازد

«اوزگور گولریوز»، مدیرکل شرکت فناوری‌های دفاعی «اس‌تی‌ام» ترکیه در مصاحبه‌ای گفت که این شرکت به سمت طراحی و ساخت اولین زیردریایی بدون سرنشین ترکیه پیش می‌رود.

او به شبکه آناتولی گفت که بعد از تحویل دومین زیردریایی‌های Agosta ۹۰B به نیروی دریایی پاکستان، این شرکت قصد دارد به سمت ساخت زیردریایی بدون سرنشین پیش برود و مدعی شد که می‌تواند به نتایج بسیار خوبی برسد.

به گفته «اوزگور گولریوز»، شرکت «اس‌تی‌ام» قصد دارد از طریق طراحی و توسعه زیردریایی‌های بدون سرنشین به بازیگر مهمی در عرصه بین‌المللی تبدیل شود.

ترکیه زیردریایی بدون سرنشین می‌سازد

او با تاکید بر اینکه این زیردریایی از نظر مهندسی سیستم بسیار پیچیده‌ای دارد که شامل فناوری بسیار بالایی می‌شود، گفت: «ما می‌خواهیم نقش گسترده‌ای هم در فعالیت‌های نوسازی و هم در فعالیت‌های طراحی و ساخت با استفاده از توانمندی‌ها و قابلیت‌های خود ایفا کنیم و این اقدامات به شناورهای سرنشین‌دار محدود نمی‌شود».

مدیرکل شرکت فناوری‌های دفاعی «اس‌تی‌ام» ترکیه همچنین گفت که تاکنون کشورهای آمریکا، انگلیس و چین توانسته‌اند چنین زیردریایی‌ را به مرحله عملیاتی برسانند و کشورهای کره‌جنوبی و روسیه نیز نمونه‌های آزمایشی این شناورهای بی ‌سرنشین را طراحی کرده و در حال توسعه آن هستند.