آمریکا در حال اجرای برنامه سرکوب اقتصادی اروپا است

 «سرگئی لاوروف » وزیر امور خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) در گفت‌وگو با خبرگزاری «ریانووستی» تصریح کرد که ایالات متحده به دنبال سرکوب اقتصادی اروپا است و این فرآیند را آغاز کرده است.

وزیر خارجه روسیه با تأکید بر انحصار‌طلبی آمریکا گفت: «این‌ها سنت‌های استعماری است که همه را به قیمت زندگی دیگران تحت سلطه درآورد».

لاوروف در این مصاحبه به اقدامات غرب برای تشدید جنگ اوکراین اشاره کرد و گفت: «ما به دنبال پایان جنگ اوکراین هستیم اما زمان، عامل اصلی نیست. هیچ‌کس از متحدان اوکراین تلاش نمی‌کنند که کی‌یف را به مذاکره با روسیه متقاعد کنند».

وزیر خارجه روسیه علت اصلی و ریشه‌ای جنگ اوکراین را با این تفکر واشنگتن مرتبط دانست که ایالات متحده استثنایی است و این ادعا که این استثنایی بودن ظاهراً سلطه‌گری این کشور را توجیه می‌کند.

لاوروف در این خصوص گفت: «بهتر است که افراد در تحلیل‌های خود از این تقابل (جنگ اوکراین) عمیق‌تر بیاندیشند. مقام‌های آمریکایی معتقدند که ایالات متحده برخلاف هرکشوری در جهان، استثنایی است و وظیفه هدایت و رهبری را برعهده دارد زیرا در غیراینصورت هرج و مرج برپا خواهد شد».

کل ناتو علیه روسیه در حال نبرد است

وی در بخشی از مصاحبه خود به نبرد تمام عیار ناتو علیه روسیه اشاره کرد و گفت: «تمام اروپا به رهبری آمریکا علیه ما جمع شده‌اند و بر حل مسئله روسیهاصرار دارند. ما شاهدیم که ناتو چطور علیه ما در حال نبرد است».

لاوروف با رد برخی ادعا در خصوص درخواست کمک نظامی روسیه از جمهوری اسلامی و کره شمالی برای نبرد در اوکراین گفت: «مجتمع نظامی و صنعتی روسیه فعال است و همه چیز خوب پیش خواهد رفت».

وی همچنین در این زمینه ادامه داد:‌ «مسکو برای درخواست کمک در رابطه با عملیات ویژه به شرکای خود در سازمان پیمان امنیت جمعی مراجعه نکرده است و ما تمام موارد مور نیاز را در اختیار داریم».

آمریکا در حال اجرای برنامه سرکوب اقتصادی اروپا است

وزیر خارجه روسیه در خصوص کمک‌های نظامی غرب به اوکراین برای نبرد با روسیه گفت: «هرچه غرب تسلیحات دوربرد بیشتری به اوکراین ارسال کند، این تسلیحات را باید از اراضی روسیه بیشتر دور کرد».

لاوروف ادامه داد: «ظاهراًزغرب به همراه تجهیزات مدرن، خدمه جنگی خارجی نیز به اوکراین اعزام می‌کند».

وی همچنین با کنایه به صدراعظم آلمان که مواضع خود را در خصوص کمک نظامی به اوکراین تغییر داده، اشاره کرد و گفت: «شولتز به توانایی در تغییر مواضع مشهور است، قول داده بود به اوکراین هواپیما ارسال نکند».

وزیر خارجه روسیه در بخشی از مصاحبه خود به تلاش کشورهای غربی برای اخلال در روابط روسیه و چین گفت: «به اندازه کافی افرادی وجود دارند که سعی می‌کنند مسکو را از روابط با چین بترسانند و این به دلیل آن است که سیاست پیچیده کرده همکاری بین مسکو و پکن به آن‌ها دیکته شده است».

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، کشورهای غربی به ویژه ایالات متحده و انگلیس با تشدید فشار تحریم‌ها علیه روسیه و همچنین عرضه تسلیحات سبک و سنگین به کی‌یف نه تنها کمکی به آرام شدن اوضاع نکرده اند بلکه به آتش‌ ناآرامی‌ها در کی‌یف دامن زده‌اند.