تحریم‌ها مانعی برای کمک‌رسانی به سوریه

روزنامه نیویورک تایمز با انتشار گزارشی اعتراف کرد تحریمها مانع ارسال کمک‌های بین المللی برای زلزله زدگان در سوریه می‌شود.

این روزنامه نوشت: سوریه به علت تحریم‌ها، نمی‌تواند کمک‌های مستقیم از بسیاری از کشور‌ها دریافت کند.

این روزنامه آمریکایی دو ساعت پس از انتشار این گزارش، آن را تغییر داد و ادعا کرد گذرگاه‌های مرزی با ترکیه به منزله شریان حیاتی برای مناطق شمال سوریه است.

پیش از این «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه در گفت‌وگو با المیادین به تشریح آخرین جزئیات وضعیت زلزله‌زدگان در این کشور پرداخت و تصریح کرد: فاجعه بزرگ است و شرایط دشوار سوریه به دلیل مبارزه همزمان با تروریسم و حامیان آن، بر عمق فاجعه افزوده است.

فیصل المقداد افزود: تحریم‌های سوریه اوضاع را سخت‌تر کرده است؛ دولت در سطوح مختلف خارجی و داخلی در راستای بسیج حمایت‌ها برای کمک به زلزله‌زدگان در تلاش است. رئیس‌جمهور دستور داده تا از تمام امکانات کشور در عملیات امداد و نجات استفاده شود.

تحریم‌ها مانعی برای کمک‌رسانی به سوریه

او تاکید کرد کشور‌های غربی میلیون‌ها دلار برای حمایت از تروریسم هزینه کردند، اما شکست خوردند و اکنون آرزوی بازگشت به روابط عادی با سوریه را دارند. سوریه در برابر تروریسم ثابت قدم است؛ اما اکنون در اثر زلزله به رنج افتاده و هزاران نفر به امداد نیاز دارند. اکنون یک وضعیت انسانی وجود دارد و اگر آن‌ها نتوانند وظایف انسانی خود را انجام دهند، مردم جهان از آن‌ها روی‌گردان خواهند شد. دمشق از همه کشور‌های جهان خواست که به سوریه کمک کنند.