اتریش و آلمان امدادرسانی در استان هاتای ترکیه را متوقف کردند

 دو تیم امدادرسان وابسته به آلمان و ارتش اتریش به دلیل حوادث و نگرانی‌های امنیتی فعالیت خود در جنوب شرق ترکیه را متوقف کرده‌اند.

در حالی که شش روز از وقوع زمین لرزه ۷.۸ ریشتری ترکیه می‌گذرد، شمار تلفات ناشی از این زلزله همچنان رو به افزایش بوده و فعالیت‌های امدادی در این مناطق ادامه دارد. بعد از این زمین لرزه نیز چندین پس لرزه  رخ داد.

به نوشته پایگاه «دویچه وله»، «استیون بایر»، مدیر سازمان آلمانی جست‌وجو و نجات «ایسار» روز شنبه گفت: «می‌توان دید که اندوه زلزله‌زدگان به تدریج در حال تبدیل شدن به خشم است.»

سخنگوی تیم سازمان امدادرسانی فنی فدرال آلمان(تی.اچ.دبلیو) و سازمان آلمانی جست‌وجو و نجات «ایسار» روز شنبه اعلام کردند، فعالیت‌ خود را به دلیل بروز اغتشاش در استان هاتای ترکیه متوقف می‌کنند.

این دو سازمان آلمانی دلیل وقوع این وضعیت را «کمبود مواد غذایی و مشکل در تامین آب در مناطق زلزله‌زده» اعلام کردند.

یک سخنگوی ارتش اتریش نیز در بیانیه‌ای جداگانه گفت، تیم امدادرسان این ارتش عملیات‌های امدادی خود را در ترکیه به دلیل وقامت «وضعیت امنیت» متوقف کرده است.

به نوشته پایگاه اشپیگل آلمان، تیم امدادرسانهای ارتش اتریش به دلیل "مناقشه و درگیری مسلحانه بین گروه‌های ترک" فعالیت در هاتای را متوقف کرد.

اتریش و آلمان امدادرسانی در استان هاتای ترکیه را متوقف کردند

سرهنگ «پی‌یر کاگلوایس»، سخنگوی ارتش اتریش گفت: «حملات رو به تشدیدی بین گروه‌ها در ترکیه در گرفته است.»

تیم امدادرسان اتریشی از روز سه شنبه مشغول کمک به روند جستجو و امداد در استان هاتای شده اما آنها اعلام کردند تا زمان بهتر شدن وضعیت، در کمپ خود باقی خواهند ماند.

سخنگوی ارتش اتریش بدون دادن جزئیات بیشتر گفت‌، «درگیری هایی بین گروه‌ها رخ داده است.»

این سخنگو به «خبرگزاری فرانسه» تصریح کرد، ۸۲ سرباز واحد امدادرسانی ارتش اتریش که از روز سه‌شنبه تا کنون موفق به نجات ۹ نفر از زیر آوار شدند، «به همراه دیگر سازمان‌های بین‌المللی در کمپ خود در استان هاتای پناه گرفته و منتظر دستورات بعدی هستند.»

در گزارش اشپیگل نیز نوشته شد، مسئولان تیم‌ اتریشی نمی‌دانند چه گروه‌هایی با یکدیگر درگیر هستند و منشا تیراندازی‌ها را هم نمی‌شناسند.

«استفان هینه»، سخنگوی تیم امدادی آلمانی «ایسار» نیز گفت: «در ساعات اخیر ظاهرا وضعیت امنیتی در استان هاتای تغییر کرده است. گزارش‌های بیشتر و بیشتری درباره درگیری‌ها بین گروه‌های مختلف منتشر شده و چندین گلوله‌ شلیک شدند.»

او ادامه داد: «تیم‌های آلمانی فعلا در کمپ مشترک خود در نتیجه وضعیت باقی خواهند ماند و هنگامی که مقام‌های حفاظت مدنی ترکیه ایمن شدن کافی وضعیت را نتیجه بگیرند، عملیات جستجوی خود را از سر خواهند گرفت.»