نشان ترویست‌های داعش بر بازوی فرمانده اوکراینی+عکس

آسوشیتدپرس مجموعه‌ای از عکس‌ها و همچنین یک کلیپ ویدیویی منتشر کرده است که ظاهراً چندین تن از نظامیان اوکراینی را در خط مقدم در منطقه دونتسک نشان می‌دهد. اما نکته‌ای که توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده است نقش بستن علامت تروریست‌های داعش بر روی لباس یکی از این نظامیان است که به گفته آسوشیتدپرس فرمانده واحد اوکراینی به نام کورت می‌باشد.

این اولین باری نیست که نظامیان و شبه‌نظامی اوکراینی با علامت گروه‌های افراطی در معرض دوربین قرار می‌گیرند. پیش از این گروهی از گردان آزوف اوکراین (گروهی که سناتورهای آمریکایی تایید کردند تروریستی است) با نشان نازی‌ها در انظار مشاهده شدند.

اوایل هفته جاری، ولودمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین چندین عکس از سربازان خود را در حساب اینستاگرامش منتشر کرد. یکی از این تصاویر، سربازی را نشان می‌دهد که در سنگر استراحت می‌کند در حالی که نشان جمجمه «توتنکوپف» (سر مرگ) را بر تن دارد. این نشان نمادی از لشکر سوم زرهی آلمان نازی است، که به کشتار غیرنظامیان در فرانسه و جبهه شرقی متهم می‌باشد.

نشان ترویست‌های داعش بر بازوی فرمانده اوکراینی+عکس

کی‌یف حضور هر گونه عناصر نئونازی در ارتش این کشور را رد کرده و صراحتا این ادعاها را تبلیغات روسیه دانسته است. با این حال، مسکو بارها به این واقعیت اشاره کرده است که کی‌یف آشکارا از مبارزان با دیدگاه‌های نئونازی و ناسیونالیستی رادیکال استقبال کرده و آنان را به ارتش خود راه می‌دهد.