درخواست لندن از اوکراین: دقیقتر شلیک کنید

«بن والاس» وزیر دفاع انگلیس روز جمعه از ارتش اوکراین درخواست کرد که با دقت بیشتری شلیک کنند.

وی که این سخنان را در واکنش به بیانیه اوکراین در خصوص اتمام مهمات ارسالی به این کشور مطرح می‌کرد، از ارتش اوکراین خواست دقیقتر شلیک کرده تا خمپاره کمتری مصرف شود.

بر اساس گزارش روزنامه فایننشال تایمز، مشکل ارتش اوکراین درباره شلیک دقیق به دلیل استفاده از تسلیحات و روش غرب برای جنگ است.

در شرایطی که حمایت‌های همه جانبه غرب از اوکراین ادامه دارد، دیپلمات ارشد کی‌یف اعلام کرد که اوکراین به طور ویژه به جنگنده‌های آمریکایی، انگلیسی، فرانسوی و آلمانی علاقه دارد.

درخواست لندن از اوکراین: دقیقتر شلیک کنید

منابع رسانه‌ای اوکراینی روز جمعه (امروز) از مصاحبه دیمیترو کولبا وزیر خارجه این کشور با شبکه تلویزیونی آلمانی «تاگسشائو» و درخواست او از کشورهای غربی برای تشدید تسلیحاتی، اطلاعاتی و اقتصادی خبر دادند.

به گزارش روزنامه «پراودا اوکراین»، وزیر خارجه اوکراین در این مصاحبه درباره درخواست‌های این کشور از کشورهای غربی برای ارسال جنگنده شفاف سازی کرد.

دیمترو کولبا گفت: «ما به ویژه به جت‌های جنگنده از ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه و آلمان علاقه‌مند خواهیم بود. این کشورها دارای بالاترین ظرفیت تولید و بزرگترین ناوگان هواپیما هستند».

ابراز علاقه ویژه کولبا به جنگنده‌های آمریکایی، انگلیسی، فرانسوی و آلمانی در شرایطی مطرح شده که پیش از این، «اولکسی ماکیف» سفیر اوکراین در آلمان گفته بود که اوکراین در حال مذاکره برای دریافت جت‌های جنگنده است اما با آلمان مذاکره‌ای نشده است.

مقام‌های ارشد اوکراین شامل ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور این کشور، طی هفته‌های اخیر بارها از آمریکا و دیگر متحدان غربی خواسته‌اند که جت جنگنده در اختیار کی‌یف قرار دهند.

به رغم مخالفت کنونی سران آمریکا و آلمان با ارسال جنگنده به اوکراین، تحرکات برخی کشورها از قبیل انگلیس برای آموزش پرواز به خلبانان اوکراینی با جت‌های جنگنده غربی سبب شده که تحلیلگران از تدارک غرب برای ارسال هواپیمای نظامی به اوکراین خبر بدهند.