نصرالله حقیقت را می‌گوید؛ در لبه پرتگاه قرار داریم

روزنامه «یدیعوت احارانوت» چاپ سرزمین اشغالی فلسطین در گزارشی از اوضاع نا به سامان رژیم صهیونیستی، به سخنرانی روز گذشته سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان اشاره کرد.

در این گزارش آمده است: «نصرالله با صدای بلند آن‌چه که افسران اطلاعاتی در گزارش‌های محرمانه می‌نویسند را به زبان آورد. نصرالله به خوبی ضعف و جنگ برادرکشی در اسرائیل را تشخیص می‌دهد و ارزیابی او این است که اسرائیل به جشن هشتاد سالگی خود نمی‌رسد».

یدیعوت احارانوت سپس تأکید کرد: «هیچ چیزی که مانع از افتادن ما در پرتگاه باشد، وجود ندارد».

  نصرالله حقیقت را می‌گوید؛ در لبه پرتگاه قرار داریم

از سوی دیگر «روعی کایس» تحلیلگر مسائل عربی نیز در گفت و‌گو با شبکه عبری «کان» به تحلیل سخنرانی روز گذشته سید حسن نصرالله پرداخت.

او گفت: «رهبر حزب‌الله که نظریه "خانه عنکبوت" را پس از عقب‌نشینی اسرائیل از جنوب لبنان در خصوص جامعه اسرائیل و چند دستگی‌اش بیان کرد، اکنون با استفاده از شرایط این روزها، با حرارت درباره جنگ داخلی در اسرائیل و جنگ با فلسطینی‌ها سخن می‌گوید».

سید حسن نصرالله دیروز در بخشی از سخنان خود گفت: «وضعیت داخلی رژیم صهیونیستی، بی‌سابقه است. کابینه این رژیم هم به سمت درگیری حرکت می‌کند بسیاری از مسئولان این رژیم مانند [نفتالی] بنت، ایهود اولمرت، صدها مورخ صهیونیستی درباره جنگ داخلی در آن سخن می‌گویند. رئیس این رژیم هم شخصا اذعان کرد که نسبت به انفجار قریب‌الوقوع در این رژیم و فروپاشی آن نگران است».

نصرالله ضمن ابراز ارادت به ملت و مقاومت فلسطین به ویژه نسل جدید این کشور در کرانه باختری و قدس اشغالی، افزود: «ما امروز در برابر مقاومت و انتفاضه واقعی فلسطین قرار داریم. کابینه کنونی [صهیونیستی] نیز احمق است و احتمال دارد سراسر منطقه را به سمت تنش سوق دهد. این احتمال بسیار قوی است».