بایدن: خشونت مسلحانه در آمریکا همه‌گیر شده است

جو بایدن گفت: ۴۸ روز از سال جدید میلادی می گذرد و در این مدت آمریکا حداقل ۷۳ مورد تیراندازی دسته جمعی را تجربه کرده است.

وی تصریح کرد: همدردی و دعا کافی نیست. خشونت مسلحانه یک اپیدمی است و کنگره باید هم اکنون اقدام کند.

بایدن ادامه داد: ما به اصلاحات در قانون سلاح آمریکا نیاز داریم. این اصلاحات شامل بررسی پیشینه همه فروش اسلحه، ممنوعیت سلاح های تهاجمی و خشاب با ظرفیت بالا و بستن کامل راه های دور زدن قانون است.

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: نگهداری ایمن اسلحه ها و از بین بردن مصونیت برای تولیدکنندگان اسلحه که آگاهانه سلاح های جنگی را در خیابان های ما قرار می دهند، می شود.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ماه ژوئن۲۰۲۲ قانون دو حزبی موسوم به «جامعه امن‌تر» را به دنبال وقوع دو تیراندازی در یک مدرسه ابتدایی در تگزاس و در سوپرمارکتی در شهر بوفالوی نیویورک امضا کرد.

این قانون بررسی سوابق و پیشینه افراد خریدار سلاح در رده سنی بین ۱۸ تا ۲۱ سال را افزایش داده، خرید اسلحه از طریق قاچاق را جرم توصیف کرده و تعریف روشنی را درباره افرادی که مجوز فدرال برای معامله سلاح را دارند ارائه می‌دهد.

فردی آمریکایی روز جمعه به وقت محلی در ایالت می‌سی‌سی‌پی در اقدامی مسلحانه ۶ تن را کشت و سرانجام توسط پلیس دستگیر شد. این حادثه در روستای «آرکابوتلا» که کمتر از ۳۰۰ نفر جمعیت دارد، رخ داد.

«برد لنس» کلانتر شهر تنت اعلام کرد «ریچارد دیل کرام» مظنون ۵۲ ساله این حادثه در ارتباط با این پرونده با اتهام قتل درجه یک روبرو است و احتمال می‌رود که با اتهامات دیگری نیز روبرو شود.

بایدن: خشونت مسلحانه در آمریکا همه‌گیر شده است

مظنون وارد پارکینگ فروشگاهی در آرکابوتلا یک منطقه روستای در شمال می‌سی‌سی‌پی شد و به خودروی کنار خود شلیک کرد و راننده را به ضرب گلوله کشت اما آسیبی به فرد دیگری که در آن‌ خودرو بود، وارد نشد.

به گفته پلیس، عامل مسلح این حادثه سپس به داخل فروشگاه رفت و پس از آن به سمت خانه همسر سابق خود رفت و با شلیک گلوله، او و نامزدش را کشت. معاونین کلانتری پس از یافتن وسیله نقلیه‌ای تحت تعقیب در مقابل محل سکونتی که مقامات تشخیص دادند که متعلق به او است، مظنون را دستگیر کردند.

ضارب ابتدا به یک فروشگاه رفت و یک مرد را کشت. سپس به خانه‌ای حمله کرد و یک زن را به قتل رساند. بعد از آن، وی به یک خانه دیگر حمله کرد و دو تن را در آنجا کشت.

شمار بالای اسلحه (۱۲۰ اسلحه به ازای هر ۱۰۰ نفر)، قانون ناکارآمد محدودیت معاملات و آزادی حمل سلاح، نفوذ و قدرت چشمگیر لابی‌های پرقدرت اسلحه‌سازی در آمریکا از عوامل اصلی خشونت‌های مسلحانه در این کشور است.

موسسه افکارسنجی گالوپ در تازه ترین نظرسنجی خود، عنوان کرد همزمان با موج جدید تیراندازی‌ها در کشور، بیشتر آمریکایی‌ها از وضعیت موجود ابراز نارضایتی کرده‌اند.

این نظرسنجی با ثبت رکوردی تازه در میزان نارضایتی عمومی از قانون حمل سلاح در آمریکا نشان داد که ۶۳ درصد پاسخ دهندگان گفتند از قوانین و سیاست‌های ملی در خصوص حمل سلاح ناراضی هستند.

این نتایج، بالاترین درصد نارضایتی آمریکایی‌ها از قوانین کنونی حمل سلاح را در ۷ سال گذشته نشان می‌دهد.