آمریکا تحریم های جدیدی علیه کره شمالی وضع کرد

وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد که این افراد و شرکت ها به دلیل کمک به دولت کره شمالی برای کسب درآمد تحریم شده اند.

برایان نلسون، مقام ارشد تحریم های وزارت خزانه داری گفت: برنامه های موشک های بالستیک و سلاح های کشتار جمعی غیرقانونی کره شمالی امنیت بین المللی و ثبات منطقه ای را تهدید می کند.

وی افزود: آمریکا همچنان متعهد به هدف قرار دادن شبکه‌های غیرقانونی کره شمالی در جهان است که برای این فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده درآمد ایجاد می‌کنند.

کره شمالی

پیش از این، دستیار دبیرکل سازمان ملل در امور خاورمیانه، اسیا و اقیانوسیه اعلام کرد کره شمالی در سال ۲۰۲۲ حدود ۷۰ آزمایش موشکی انجام داد که ۳ آزمایش موشکی می توانستند به بخش هایی از آمریکای شمالی برسند.

محمد خالد الخیاری دستیار دبیرکل در امور خاورمیانه، آسیا و اقیانوسیه عصر دوشنبه وقت محلی به اعضای شورای امنیت درباره عدم اشاعه سلاح های هسته ای در کره شمالی گفت: آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل مجدداً از کره شمالی درخواست کرده است که فوری از هرگونه اقدام تحریک آمیز خودداری کند.

این مقام سازمان ملل افزود: دبیرکل سازمان ملل از کره شمالی خواسته است به طور کامل به تعهدات بین المللی خود تحت تمام قطعنامه های مربوطه شورای امنیت پایبند باشد و مذاکرات که که منجر به صلح پایدار و خلع سلاح کامل و قابل راستی آزمایی هسته ای در شبه جزیره می شود را از سر گیرد.

کره شمالی در سال گذشته، بزرگترین موشک بالستیک قاره پیمای (ICBM) خود را آزمایش کرد. مقامات در سئول و واشنگتن می‌گویند که پیونگ یانگ برای از سرگیری آزمایش تسلیحات هسته‌ای برای اولین بار از سال ۲۰۱۷ آماده شده است.

کره جنوبی و آمریکا مانورهای نظامی خود را برای مقابله با شمال افزایش داده‌اند که با محکومیت پیونگ یانگ مواجه شده است.

در ادامه اقدامات مداخله جویانه آمریکا در شرق آسیا، واشنگتن و سئول ۳۰ بهمن ماه رزمایشی را با حضور چندین فرونده جت جنگی و بمب افکن برگزار کردند که این مساله واکنشهای موشکی پیونگ یانگ را به دنبال داشت.

شرق آسیا، به عنوان یکی از مناطق پراهمیت در جهان، برای سیاست خارجی آمریکا از اهمیت فراوانی برخوردار است. به عبارت دیگر نقش این منطقه در اقتصاد جهانی، وجود متحدان امریکا در این منطقه و ظهور چین طی سالیان اخیر همگی نشان از اهمیت فزاینده این منطقه در سیاست جهانی در قرن ۲۱ است.

به دنبال برگزاری رزمایش نظامی آمریکا با کره جنوبی، کره شمالی بامداد جمعه از پرتاب موشک کروز استراتژیک خبر داه است.

به گزارش ژاپن تایمز، رزمایش موشکی که خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد در اوایل پنجشنبه انجام شده است، توسط چهار موشک کروز استراتژیک (Hwasal-۲) صورت گرفت.

موشک های کروز کره شمالی پس از طی ۲ هزار کیلومتر مسافت در عرض ۱۷۰ دقیقه به طور دقیق به هدفی در دریای ژاپن برخورد کردند.

به نوشته خبرگزاری کره شمالی، این مانور بار دیگر وضعیت جنگی نیروی رزمی هسته ای کره شمالی را نشان داد که از هر نظر توانایی ضد حمله اتمی مرگبار خود را علیه نیروهای متخاصم تقویت می کند.

پرتاب موشک های کره شمالی معمولاً توسط ژاپن، کره جنوبی یا آمریکا شناسایی و اعلام می شود، اما این بارهیچ اعلام فوری توسط این سه کشور انجام نشد.