بحران جدی رژیم کودک کش صهیونیستی

یک روزنامه آمریکایی با بررسی چالش‌های پیش روی بنیامین نتانیاهو ، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی معتقد است که تل آویو با یکی از جدی‌ترین بحران‌های خود مواجه است.

روزنامه آمریکایی «The Conversation» امروز پنجشنبه مطلبی از «ران بوریات» منتشر کرد که در آن درباره بحران‌هایی که در چند وقت اخیر بر سر اسرائیل آمده است، نوشت.

در جزئیات این گزارش آمده است: « اسرائیل » با یکی از جدی ترین بحران‌های خود مواجه است و چه بسا این «بزرگترین آزمون» تاکنون برای بنیامین نتانیاهو باشد.

بر اساس این گزارش، دولت تشکیل شده توسط نتانیاهو راست‌گرا ترین دولت در اسرائیل است و طیف سیاسی کنونی انگیزه بالایی دارند تا از زمان قدرت خود برای ایجاد تغییرات سریع و رادیکال در اسرائیل و سیاست آن علیه فلسطینی‌ها استفاده کنند.

به نوشته این روزنامه، ابتدا نتانیاهو موفق شد تبلیغ کند که می‌تواند ائتلاف افراطی را کنترل کند، اما اکنون با دو چالش مواجه است: نخست اختلافات عمیقی است که ماهیت «اسرائیل» را تهدید می‌کند و دوم، احتمال تشدید و انفجار درگیری با فلسطینی‌ها است.

نویسنده گزارش در ادامه می‌پرسد: آیا نتانیاهو می‌تواند با این چالش‌ها روبرو شود؟ سپس در ادامه می‌نویسد که مشخص نیست آیا او می‌تواند یا حتی می‌خواهد راهی برای بازگرداندن اسرائیل به حالت قبلی بیابد یا خیر.

به باور این روزنامه آمریکایی، نتانیاهو باید بیش از ایستادگی در مقابل «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی یا «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی اسرائیل، به زنده نگه داشتن دولت خود متعهد باشد. با این حال خشونتی که در روزهای اخیر به اوج خود رسیده است، ممکن است شروع به ارائه ابتکارات جدید برای دستیابی به سازش در داخل دولت اشغالگر کند.

گزارش این روزنامه آمریکایی در حالی است که همزمان، رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که این هفته جنگ داخلی در «اسرائیل» آغاز و به بحران قانونی و سیاسی و ترس واقعی از خونریزی در خیابان‌ها منجر شده است.

گفتنی است که تظاهرات علیه بنیامین نتانیاهو و لایحه دولت او درباره اصلاحات قضائی وارد هشتمین هفته متوالی شده است و روز به روز بر شمار شرکت کنندگان در آن افزوده می‌شود تا جایی که اعضای سرویس‌های امنیتی رژیم اشغالگر هم به آن پیوسته‌اند.