پس از شکست اوکراین، آمریکا زلنسکی را رها می‌کند

به نقل از رویترز، یک مقام بازنشسته‌ ارتش آمریکا می‌گوید در صورت شکست اوکراین در نبرد با روسیه، واشنگتن به این کشور پشت خواهد کرد.

«داگلاس مک گرگور» مشاور سابق رئیس پنتاگون در اظهاراتی اعلام کرد که پس از شکست اوکراین در نبرد با روسیه، آمریکا در اولین گام «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین و تیم وی را رها خواهد کرد و سعی خواهد کرد تا تمام جنایاتی را که در این کشور رخ داده، را به دست فراموشی بسپارد.

این مقام سابق پنتاگون تاکید کرد که بلافاصله پس از شکست نیروهای ارتش اوکراین در مقابل روسیه، آمریکا زلنسکی را ترک خواهد کرد.

مک گرگور همچنین تاکید کرد که اوکراین نمی‌تواند پیروز نبرد با روسیه شود.

این مقام سابق پنتاگون یادآور شد که آمریکایی‌ها همان کاری را که پس از جنگ ویتنام انجام داده‌اند این بار در اوکراین تکرارخواهند کرد.

مک گرگور با یادآوری خاطرات جنگ ویتنام گفت: ما بقیه تجهیزات را که به نظر بی فایده بود، در دریای چین جنوبی انداختیم، با کشتی از آنجا دور شدیم و هیچکس دیگری آن جنگ را به خاطر ندارد.

این افسرسابق آمریکا، با اشاره به جنگ افروزی‌های کشورش در دنیا یادآور شد که آمریکایی‌ها حافظه بسیار موقتی دارند و به راحتی می‌توانند اوکراین را به فراموشی سپرده و به سراغ اخبار دیگر بروند.