مقام‌های آمریکا به خاطر نفرت از پوتین، کارهای احمقانه انجام می‌دهند

سیمور هرش، روزنامه‌نگار تحقیقی سرشناس، در مصاحبه‌ای در روز یکشنبه به طرح نظریه‌ "حماقت کامل" مقام‌های آمریکا در حوزه سیاست خارجی پرداخت. او در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی دولتی چین گفت، معتقد است، مقام‌های آمریکایی به حدی درگیر نفرت از ولادیمیر پوتین ، رئیس‌جمهور روسیه هستند که گرفتار تصمیم‌های بد شده‌اند.

هرش که برنده جایزه پولیتزر است ماه گذشته میلادی گزارش داد، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، دستور اقدام خرابکارانه در پاییز گذشته در خط لوله انتقال گاز طبیعی نورد استریم را صادر کرد. او حالا این دسیسه ادعایی را یکی از "احمقانه‌ترین" تصمیم‌های واشنگتن در سال‌های اخیر خواند. هرش در مصاحبه‌ای با شبکه سی.جی.تی.ان گفت، با این حال، این اشتباه نشان دهنده کمبود هوش در میان مقامهای ارشد دولت جو بایدن، از جمله آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی این دولت نیست.

هرش خاطرنشان کرد، مقامهای ارشد دولت آمریکا "همگی از درجات بالا و فراوانی از هوش برخوردارند."

او خاطر نشان کرد: "فکر می‌کنم مساله آنها این است که از روی نفرت از همه چیز به ویژه ولادیمیر پوتین و همچنین کمونیسم تصمیم می‌گیرند. آنها بسیار ذهنیت جنگی سردی دارند و بدخلق هستند. این ذهنیت سبب می‌شود آنها دست به کارهای احمقانه بزنند."

چندی پیش کاخ سفید گزارش جنجالی سیمور هرش درباره دسیسه انفجار نورد استریم را "خیال پردازی تمام‌عیار" توصیف کرد.

روزنامه نیویورک تایمز که سابقا محل انتشار گزارش‌های سیمور هرش درباره رسوایی واترگیت و دیگر ماجراها در دهه ۱۹۷۰ بوده، اوایل ماه جاری میلادی با استناد به مقام‌های آمریکایی ناشناس ادعا کرد، "یک گروه حامی اوکراین" عامل اجرای حمله به خط لوله‌های نورد استریم بوده است.

مقام‌های آمریکا به خاطر نفرت از پوتین، کارهای احمقانه انجام می‌دهند

سیمور هرش در ادامه مصاحبه با شبکه سی.جی.تی.ان تاکید کرد، نه نیروی دریایی اوکراین و نه یک عامل غیردولتی منابع لازم برای اجرای این خرابکاری که شامل کار گذاشتن بمب‌های C۴ علیه این خط لوله‌ فولادی محافظت شده با بتن در کف دریای بالتیک بوده را نداشته‌اند. او درباره این گزارش نیویورک تایمز گفت، این ادعای غلط با این هدف مطرح شده تا حواس همه را از این حقیقت که غواصان نیروی دریایی آمریکا این بمب‌های بعدا منفجر شده از راه دور را تحت پوشش یک رزمایش ناتو در دریای بالتیک کار گذاشتند، پرت کند.

سیمور هرش خاطرنشان کرد: آنها تلاش دارند توجه بقیه را از گزارشی که من نوشتم و شامل جزئیات فراوانی بود، منحرف کنند. من به توصیف فرآیندی که قبل از کریسمس ۲۰۲۱ شروع شد پرداختم. آنها یک سری نشست‌هایی را در یک اتاق مخفی در کاخ سفید برگزار کردند که من سرنخ‌هایی دادم که عنوان اتفاق را می‌دانم.

این روزنامه نگار پرسابقه استدلال کرد، "تخاصم" با چین و روسیه برای واشنگتن زیانبار است.

او گفت: "آنها مسائل را شخصی می‌کنند. با مسائل به صورت حرفه‌ای برخورد نمی‌کنند."

او اضافه کرد، سیاست خارجی بایدن از زمان به اجرا در آمدن عملیات ارتش روسیه در اوکراین در سال گذشته میلادی باعث انزجار دولت‌ها شده است.

هرش گفت: روسیه از زمان شروع این اتفاق دوستان بیشتری در جهان سوم پیدا کرده در حالی که هیچ کس در این دولت (آمریکا) به نظر نمی‌رسد که برای چنین چیزی ارزش قائل شود. مفهوم هژمونی آمریکا اگر که خواستارش هستید، دیگر کار نمی‌کند.