تابوت کابینه نتانیاهو در حال تکمیل

اعتراض ها به طرح اصلاح قانون قضایی رژیم صهیونیستی که از سوی کابینه بنیامین نتانیاهو ارایه شده و در مرحله اول نیز در کِنِسِت رژیم صهیونیستی به تصویب رسیده، شرایط و اوضاع سختی را به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تحمیل کرده به حدی که وی بارها با حمله به مخالفان خود، آنها را به تلاش برای سرنگونی کابینه‌اش متهم کرده است.

سران اپوزیسیون رژیم صهیونیستی، طرح اصلاحات قضایی کابینه نتانیاهو را برای تضعیف دستگاه قضایی این رژیم و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می دانند و معتقدند که اقدامات کابینه وی، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق می دهد.

مخالفان نتانیاهو هر روز بیشتر می شوند و این روند تقریبا تمامی اقشار جامعه صهیونیستی را دربر گرفته است به حدی که با ورود دستگاه‌های اطلاعاتی مهم این رژیم به صف مخالفان این طرح که از آن به عنوان کودتای بی بی نام برده می شود، شرایط برای ادامه کار او و کابینه افراطی اش بسیار دشوارتر از گذشته شده و به اعتقاد کارشناسان و تحلیل گران مسایل منطقه کابینه نتانیاهو به زودی فرو می پاشد.

سایت اطلاعاتی فرانسوی "اینتلیجنس آنلاین" در همین راستا فاش کرده که سرویس‌های امنیتی حساس رژیم اشغالگر و در رأس آنها سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) و سازمان جاسوسی رژیم اسرائیل (موساد) نیز همانند بسیاری از احزاب، افراد عادی و شخصیت های این رژیم به جنبش اعتراضی علیه سیاست‌های کابینه این رژیم به ریاست بنیامین نتانیاهو ملحق شده‌اند.

در همین راستا، "دیوید بارنیا" رئیس سازمان جاسوسی موساد به افسران خود اجازه داده تا در تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو مشارکت کنند.

این رسانه اعلام کرده که از مجموع ۷۰۰۰ افسر موساد تنها ۳۰۰ افسر بلندپایه این سرویس جاسوسی اجازه مشارکت در تظاهرات علیه نتانیاهو را ندارند.

تابوت کابینه نتانیاهو در حال تکمیل

اینتلیجنس آنلاین در ادامه گزارش داده که افسران شاباک نیز خواستار مشارکت در اعتراضات علیه بی بی شده‌اند، اما "رونن بار" رئیس شاباک فعلا با درخواست آنها مخالفت کرده، اما علی‌رغم مخالفت وی با این درخواست، تعداد افسران و ماموران شاباک معترض به طرح اصلاحات قضایی نتانیاهو درحال افزایش است.

در کنار ورود موساد و شاباک، نافرمانی نظامیان صهیونیست، پزشکان و دیگر اقشار جامعه ملتهب صهیونیستی به اقدام کابینه افراطی نتانیاهو موجب تشدید روز افزون اعتراض ها به طرح اصلاحات قضایی این کابینه شده و مقامات سیاسی و امنیتی تل‌آویو را به وحشت انداخته است.

در هفته‌های گذشته، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی نتانیاهو بودند.

این تظاهرات‌ در سایه جدال شدید بین ائتلاف کابینه راست افراطی به ریاست نتانیاهو و جناح اپوزیسیون به ریاست یائیر لاپید نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی برگزار شده است.

سران اپوزیسیون رژیم صهیونیستی اصلاحات قضایی کابینه نتانیاهو را برای تضعیف دستگاه قضایی و تلاش وی برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی سوق داده است.

روز گذشته (دوشنبه) پیام تهدید تاجران و سرمایه‌گذاران یهودی-آمریکایی به نتانیاهو شرایط موجود برای بی بی و کابینه وی را وارد مرحله جدیدی کرد.

۲۵۵ سرمایه‌گذار و تاجر یهودی -آمریکایی در پیامی به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تهدید کردند که در صورت تصویب طرح جنجالی اصلاحات قضایی، سرمایه‌گذاری خود را در سرزمین‌های اشغالی متوقف می‌کنند.

در پیام این تاجران و سرمایه‌گذاران به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی آمده است که «اسرائیلی‌ها ابراز نارضایتی خود را از تغییرات پیشنهادی در سیستم قضایی ابراز کرده‌اند. ما درک می‌کنیم که هیچ سیستمی کامل نیست و بسیاری از مردم احساس می‌کنند که نیاز به اصلاح وجود دارد با این همه معتقدیم که وجود یک سیستم قضایی مستقل (در سرزمین های اشغالی) ضروری است.

در میان امضاکنندگان این پیام، چهره‌های سرشناس سرمایه گذاری و تجارت آمریکا به چشم می‌خورد و برخی از این سرمایه گذاران هشدار داده‌اند که در صورت اجرایی شدن طرح اصلاحات قضایی، سرمایه گذاری خود در سرزمین‌های اشغالی را متوقف خواهند کرد.

در میان این افراد نام‌هایی همچون "تام گلوسر" سرمایه گذار در ۵۰ شرکت صهیونیستی و "مایکل شاولوف" موسس فایربلاکس (FireBlocks) به چشم می‌خورد.

پیشتر نیز روسای بانک‌های رژیم صهیونیستی به "بزالل اسموتریچ" وزیر دارایی کابینه رژیم صهیونیستی هشدار داده‌ بودند که به دلیل ترس سرمایه گذاران از برنامه کابینه نتانیاهو برای بازنگری در سیستم قضایی و انجام اصلاحات در آن، پول و سرمایه‌های آنها با سرعتی ۱۰ برابر سریع‌تر از حد معمول در حال خروج از سرزمین‌های اشغالی است.

شبکه صهیونیستی کان نیز در این باره گزارش داده که این هشدار در دیدار شامگاه سه شنبه گذشته روسای بانک های اسراییل با اسموتریچ در دفتر وی، به او ابلاغ شده است.

پیش از آن نیز ۳۷۰ اقتصاددان صهیونیست در بیانیه‌ای نسبت به کاهش سهام بانک های بزرگ رژیم صهیونیستی در بورس و پیامدهای اقتصادی اقدامات کابینه افراطی و تندروی نتانیاهو از جمله فرار سرمایه‌ها، هشدار داده بودند.

اقتصاددانان صهیونیست در بیانیه خود نسبت به کاهش رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی و سرمایه گذاری خارجی، متوقف شدن فعالیت شرکت های تکنولوژی بزرگ و خروج آنها از سرزمین های اشغالی، فرار مغزها، آسیب به رشد و توسعه اقتصادی و همچنین آسیب به معیشت صهیونیست ها هشدار دادند.

صهیونیست به فکر فرار از فلسطین اشغالی

اعتراض ها به اقدامات نتانیاهو به همین جا ختم نشده، بلکه مهاجرت معکوس و فرار از سرزمین های اشغالی را سرعت بخشیده است.

شبکه صهیونیستی کان با انتشار نتایج یک نظرسنجی اعلام کرده که «حدود ۲ میلیون اسراییلی (صهیونیست) به خاطر وضعیت نابسامان رژیم موقت صهیونیستی قصد دارند از فلسطین اشغالی مهاجرت کنند».

منابع خبری صهیونیستی خبر دادند که بر شمار اسرائیلی هایی که به فکر مهاجرت از فلسطین اشغالی هستند، افزوده شده و آنها به فرزندان خود توصیه می‌کنند که از فلسطین مهاجرت کنند.

شبکه کان گزارش داده که در جریان یک نظرسنجی، مشخص شده که یک چهارم یهودیان حاضر در فلسطین اشغالی، به فکر مهاجرت از این سرزمین هستند و اقدامات عملی را برای این کار صورت داده‌اند.

این شبکه با بیان اینکه تعداد این افراد در حال افزایش بوده و نزدیک به یک سوم شده است، گزارش داده، وخامت اوضاع در اسراییل یکی از مهمترین عواملی است که اسراییلی ها به فکر فرار از اسراییل هستند و "تغییرات جمعیتی و ایدئولوژی" نیز باعث وحشت آنان شده است.

به گزارش کان، در حال حاضر، بر تعداد حریدی های (صهیونیستهای افراطی) اسرائیلی اضافه شده و طرح موسوم به اصلاحات قضایی نیز مزید بر علت شده است؛ طرحی که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم موقت صهیونیستی قصد اجرای آن را دارد و از آن با عنوان "کودتا" علیه سیستم قضایی این رژیم یاد می‌شود.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، شش درصد از یهودیان ساکن سرزمین های اشغالی اقدامات عملی را برای مهاجرت آغاز کرده‌اند و حدود دو میلیون یهودی در فلسطین اشغالی به مهاجرت فکر می‌کنند؛ نکته مهم اینکه، هر اندازه درآمد این افراد افزایش می‌یابد، احتمال مهاجرت آنان هم بیشتر می‌شود.

بر این اساس، ۵۳ درصد از کسانی که دراین نظرسنجی شرکت کرده‌اند و وابسته به حزب "یائیر لاپید" نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی هستند که تأکید دارند به مهاجرت فکر می‌کنند.

شرایط فعلی به وجود آمده در سرزمین های اشغالی نشان می دهد که تابوت کابینه نتانیاهو در حال نزدیک شدن به میخ آخر می باشد و در آینده ای نه چندان دور تابوت این کابینه تکمیل و با اعضایش دفن خواهد شد.