حیرت انگیزترین رژه نظامی تاریخ جهان را از دست ندهید+ فیلم

کره شمالی یکی از کشورهایی است که اقتصاد وخیمی دارد که این امر دلایل متنوعی دارد؛ از جمله می توان به فروپاشی شوروی سابق ( چرا که کره شمالی از آن نفت و تجهیزات ارزان می خرید)، آب و هوای بد و اقتصاد مبتنی بر کشاورزی که در دهه ۱۹۹۰ از بین رفت، این کشور را به سمت قحطی برده است و از سوی دیگر تحریم های بین المللی به علت آزمایش بمب اتم نیز بر دامنه مشکلات اقتصادی این کشور افزوده است. علاوه بر این کره شمالی پیشینه‌ای طولانی در رد کردن کمک‌های دیگران داشته است. شوروی، آمریکا، کره‌جنوبی و اخیرا چین کشورهایی بودند که کمک‌های‌شان از سوی کره‌شمالی رد شده است. اما می بینیم کره شمالی سال ۲۰۲۳ با چنین شرایط اقتصادی، حاضر شده است بزرگترین رژه نظامی تاریخ جهان با جلوه هایی بی نظیر و هزینه های میلیون دلاری برگزار کند.

در ماه های گذشته کیم جونگ اون بیشتر با دخترش در مجامع عمومی حاضر می شود که پالسی روشن را به جامعه منتقل می کند؛ دخترش قرار است در آینده جانشین پدرش شود. 

جالب است بدانید که رسانه ها و مردم پیش از این اطلاعات بسیار اندکی از کیم جونگ اون داشتند و حتی نمی دانستند که اون، ازدواج کرده و یا مثلاً بچه دار شده است

به نظر می رسد کیم جونگ اون با این هزینه بسیار سنگین و حضور خود و خانواده اش در هفتاد و پنجمین سالگرد تشکیل ارتش این کشور پیامی مهم برای جهان دارد.