زلنسکی «پردرآمدترین هنرپیشه سال»

 دونالد ترامپ جونیور، پسر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در اینستاگرام خود تصویری را از صفحه توییتر "دیلی لود" به اشتراک گذاشت که در آن «تام کروز»، هنرپیشه آمریکایی و ستاره سینمای هالیوود به عنوان پردرآمدترین بازیگر سال ۲۰۲۲ معرفی شده است.

در این میان یکی از کاربران صفحه پسر ترامپ با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور اوکراین ۱۸ میلیارد دلار کمک مالی دریافت کرده و درحالیکه تام کروز با ۱۰۰ میلیون دلار لقب پردرآمدترین بازیگر سال را از آن خود کرده، نوشت: «در واقع زلنسکی پردرآمدترین بازیگر سال ۲۰۲۲ است.»

ترامپ جونیور نیز با تاکید نسبت به این اظهار نظر نوشت: «درسته! تازه من فکر می‌کنم این رقم ۱۳۰ میلیارد دلار باشه!»

اما هم کاربری که اظهار نظر کرده و هم ترامپ جونیور در آمار و ارقام خود دچار اشتباه شدند. از آغاز حمله روسیه به اوکراین (۲۴ فوریه ۲۰۲۲)، ایالات متحده آمریکا حدود ۱۱۳ میلیارد دلار کمک نظامی، مالی و بشردوستانه به کی‌یف اختصاص داده که براساس داده‌های یک اندیشکده آلمانی موسوم به "Kiel" هفتاد و پنج میلیارد دلار از آن پرداخت شده است.

زلنسکی «پردرآمدترین هنرپیشه سال»

هنگامی که کمک‌های دریافتی از سوی اتحادیه اروپا و اعضای آن به همراه متحدان آمریکا از جمله کانادا، ژاپن و انگلیس محاسبه شود، مبلغ کل کمک‌ به اوکراین به بیش از ۱۴۳.۶ میلیارد دلار یا به عبارتی حدودا ۲۵ برابر بودجه دفاعی اوکراین در سال ۲۰۲۱ می‌رسد.

پس از آنکه ولودیمیر زلنسکی در ماه دسامبر به واشنگتن سفر کرد تا درخواستش را مبنی بر ارسال کمک‌های بیشتر مطرح کند، دونالد ترامپ جونیور، زلنسکی را "ملکه رفاه ناسپاس" خواند. پدرش دونالد ترامپ نیز بارها جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا را به ارسال کمک‌های بیش از اندازه به اوکراین و افزایش "احتمال جنگ‌جهانی سوم" متهم می‌کند و مدعی است که اگر رئیس‌جمهور آمریکا شود، جنگ روسیه-اوکراین "طی ۲۴ ساعت" تمام خواهد شد.