سایه سنگین بحران اقتصادی بر سر رژیم صهیونیستی

بانک مرکزی رژیم صهیونیستی هشدار داد که بحران سیاسی در این رژیم ممکن است تولید ناخالص داخلی در سرزمین‌های اشغالی را سالانه ۲.۸ درصد کاهش دهد.

 

بر اساس این گزارش، رئیس کل بانک مرکزی رژیم صهیونیستی ضمن اعلام این هشدار گفت: طرح اصلاحات قضائی کابینه نتانیاهو در صورت تصویب، حداقل ۱۴ میلیارد شیکل (واحد پول رژیم صهیونیستی) به اقتصاد اسرائیل خسارت وارد می‌کند و ممکن است به ۴۹ میلیارد شیکل هم برسد.

بر اساس داده‌های منتشر شده توسط بانک مرکزی رژیم صهیونیستی، بخش تجاری در سرزمین‌های اشغالی ۹ میلیارد شیکل از سپرده‌های بانکی برداشت کرده و این علاوه بر حدود ۵۳ میلیارد شیکل است که از دسامبر گذشته برداشته شده بود.

این خبر در حالی است که رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند که بانک مرکزی رژیم صهیونیستی روز دوشنبه برای نهمین بار در کمتر از یکسال گذشته نرخ سود بانکی را افزایش داد. به این ترتیب، با افزایش ۰.۲۵ درصدی، نرخ سود بانکی این رژیم برای اولین بار از سال ۲۰۰۶ از ۴.۲۵ به ۴.۵ درصد رسید.

سایه سنگین بحران اقتصادی بر سر رژیم صهیونیستی

گفتنی است که در هفته‌های اخیر، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی و زد و خورد بین معترضان و نیروهای امنیتی این رژیم و نیز معترضان و حامیان ائتلاف نتانیاهو بوده است.

این تظاهرات در سایه جدال شدید بین ائتلاف کابینه راست افراطی به ریاست نتانیاهو و جناح اپوزیسیون به ریاست «یائیر لاپید» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی بر سر لایحه جنجالی تغییرات در دستگاه قضائی برگزار شده است.