لیبرمن:نتانیاهو فرد مناسبی برای نخست وزیری نیست

«آویگدور لیبرمن » وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی در واکنش به سخنرانی دوشنبه شب «بنیامین نتانیاهو » نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که این سخنان نشان داد که وی فرد مناسبی برای نخست وزیری نیست.

از سوی دیگر، «یائیر لاپید» نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی نیز گفت که این سخنرانی نشان داد که نتانیاهو کنترل اوضاع را از دست داده و هم اکنون زمان آن فرا رسیده که مسئولیت پذیر باشد.

«بنی گانتز» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به این سخنرانی خطاب به نتانیاهو گفت که این سخنان برای وی قدرت نمی‌آورد.

نتانیاهو در سخنرانی دوشنبه شب خود گفت که باید به توافقی درباره طرح اصلاحات قضایی دست یافت. وی همچنین خبر داد که «یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در پست خود باقی خواهد ماند.

اظهارات اخیر وزیر جنگ کابینه تل‌آویو در انتقاد از طرح جنجالی اصلاحات قضایی، باعث شد تا نتانیاهو در تاریخ ۲۶مارس او را از کار برکنار کند.

پایگاه خبری «آکسیوس» در این باره گزارش داده بود که نتانیاهو گالانت را متهم کرده که تلاش‌ها برای رسیدن به راه‌حل را تضعیف کرده و پیش از مطرح کردن سخنانش، هماهنگی انجام نداده است.

لیبرمن:نتانیاهو فرد مناسبی برای نخست وزیری نیست

خبر برکناری گالانت موجب عصبانیت بیشتر مخالفان در آن برهه شد و انتقادات به درون احزاب راستگرا نیز کشید، به طوریکه «یولی ادلشتاین» از اعضای حزب «لیکود» و رئیس کمیته امور خارجی و جنگ کنست، درباره پیامدهای برکناری «یوآو گالانت»، از وزارت جنگ رژیم صهیونیستی هشدار داد و گفت: «در مواجهه با وضعیت امنیتی فعلی، بسیار واضح است که بگوییم اکنون زمان مناسبی برای تغییرات در وزارت جنگ نیست».

همزمان تعدادی از ژنرال‌های ارشد رژیم صهیونیستی نیز ضمن محکومیت اقدام «بنیامین نتانیاهو» در برکناری وزیر جنگ کابینه، درباره ترس بزرگ و اتفاقات خطرناکی که در انتظار آن‌هاست، هشدار داده بودند.