تدابیر ویژه امنیتی برای امنیت زائران در نجف اشرف

منابع وابسته به حشد شعبی عراق از اقدامات انجام شده از سوی این نیروها برای تامین امنیت مراسم سالروز شهادت امام علی(ع) و احیای شبهای قدر در نجف اشرف خبر دادند.

خبرگزاری واع عراق به نقل از «طاهر الخاقانی» فرمانده تیپ دوم حشد شعبی عراق اعلام کرد: نیروهای ما از روز گذشته و با هماهنگی نهادهای امنیتی در استان نجف اشرف مستقر شده‌اند.

وی افزود: طرح مبتنی بر تقویت امنیت با استقرار نیرو و تقویت ایست‌های بازرسی و استقرار نیروهای بیشتر در مسیر اصلی و اطراف شهر قدیمی و مناطق اطرف حرم امام علی (ع) است.

این فرمانده حشد شعبی عراق تصریح کرد: نیروهای اطلاعاتی میدانی برای زیرنظر گرفتن تحرکات هوایی بدون مجوز، در اطراف حرم مقدس و مسجد کوفه مستقر شده‌اند.

وی از استقرار تیم‌های پزشکی و آمبولانس برای موارد ضروری و نیز استقرار موکب‌های خدماتی حشد شعبی برای خدمات رسانی به زائران هم سخن گفت.

عزاداری در کربلا به مناسبت ضربت خوردن امام علی(ع)

از سوی دیگر هیئت‌های عزاداری در کربلا در شب گذشته به مناسبت ضربت خوردن امام علی (ع) و شهادت آن حضرت در خیابان های این شهر به عزاداری پرداختند.

خبرگزاری نون عراق گزارش داد: این موکب‌ها با حضور انبوه زائرانی که از استان‌های مختلف عراق راهی کربلا شده‌اند، برگزار شد. پیش از این موکب‌های کربلای معلی با برپایی موکب هایی به زائران روزه دار در طول دو روز گذشته افطاری و سحری ارائه کردند.

عناصر داعشی مات شده‌اند

ستاد عملیات مشترک عراق تاکید کرد که عناصر داعش تحت فشار شدید و دچار کمبود توانایی مادی، اداری و رزمی هستند.

« تحسین الخفاجی»، سخنگوی فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق گفت که تلاش فنی اداره اطلاعات نظامی با همکاری با واحد حمله، توانایی مادی یا اداری و حتی رزمی عناصر داعش را سلب کرده است.

الخفاجی گفت: توانستیم عناصر داعش را دنبال کنیم و پیچیده ترین مناطق جغرافیایی محل حضور آنها را هدف قرار دهیم، عناصر داعش همچنان به دنبال فعالیت در برخی مناطق هستند اما فشار نیروهای امنیتی مانع از فعالیت آنها می‌شود.

وی تاکید کرد که همه عملیات نیروهای امنیتی از طریق نیروی هوایی و هواپیمایی ارتش عراق با جنگنده‌های اف 16 و ال 159 انجام می‌شود و ائتلاف بین المللی هیچ حمله‌ای انجام نمی‌دهد.

تدابیر ویژه امنیتی برای امنیت زائران مراسم سالروز شهادت امام علی(ع) در نجف اشرف

وی از ورود قریب الوقوع هواپیماهای« تی 50 » به ناوگان هوایی عراق با توجه به امکانات و توانایی‌های بالایی که دارند، خبر داد.

یادآور می‌شود که نیروهای امنیتی عراق برای اطمینان از عدم ظهور مجدد داعش و عناصر فراری آن، به جستجو، پاکسازی و تعقیب بقایای داعش در سراسر  این کشور ادامه می‌دهند. عناصر باقی‌مانده داعش همچنان در مناطقی از بغداد، صلاح الدین، دیالی، کرکوک، نینوا و الانبار فعالیت دارند.