ایلان ماسک وقوع بحران مالی در آمریکا را حتمی دانست

ماسک در پاسخ به مطلب منتشره توسط کاخ سفید مبنی بر اینکه طرح جمهوری‌خواهان می‌تواند نکول (در اصطلاح کارکنان مالی اگر طرف قرارداد نتواند در قبال قراردادی که بسته‌ است به تمام یا بخشی از تعهدات‌اش، خواسته یا ناخواسته، عمل کند، گویند که «نُکول» انجام داده‌است) بدهی آمریکا باشد، در توییتر نوشت: با توجه به هزینه‌های بودجه فدرال، مسئله، زمان رخ دادن بحران مالی است نه اینکه آیا این بحران رخ خواهد داد یا نه.

براساس گزارش اسپوتنیک، پیش از این، کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفته بود که بدهی دولتی آمریکا مثل بمب ساعت شماری است که به دلیل عدم اقدام مسئولانه منفجر خواهد شد. روز دوشنبه، مک کارتی گفت که بحران مالی آمریکا یک گزینه نیست، اما افزایش سقف بدهی بدون امتیاز از سوی دولت آمریکا را رد کرد. کاخ سفید از کنگره می‌خواهد محدودیت‌های استقراض را بدون قید و شرط افزایش دهد و هشدار داد که در غیر این صورت کشور نمی‌تواند تعهدات بدهی خود را در تابستان پرداخت کند.

ایلان ماسک وقوع بحران مالی در آمریکا را حتمی دانست

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، مذاکره با مک کارتی درباره سقف بدهی دولتی را رد کرده و خواستار افزایش اتوماتیک آن به همان شکلی که همیشه در گذشته بوده شده، است. کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید در اواخر ماه مارس گفت که جمهوری خواهان بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا را تهدید می‌کنند.

در ژانویه، وزارت خزانه داری آمریکا کنگره را از آغاز اقدامات فوق العاد تا ۵ ژوئن در ارتباط با دستیابی به سقف بدهی ملی ۳۱.۳۸۱ تریلیون دلاری مطلع کرد. وزیر خرانه داری سپس از قانونگذاران خواست تا به سرعت محدودیت‌های وام را افزایش دهند تا از بحران مالی ناشی از نکول جلوگیری شود.