ضرورت زدن ماسک برای مسافران آمریکایی حذف شد

خبرگزاری رویترز با انتشار این خبر نوشت: خطوط هوایی آمریکا بدنبال حکم یک قاضی فدرال آمریکا که دستور العمل اجبار زدن ماسک از سوی دولت بایدن را غیر قانونی خواند، از این حکم استقبال کردند.

رویترز نوشت: قاضی فدرال ایالت فلوریدا آمریکا با اعلام این حکم که دستور العمل  زدن ماسک غیرقانونی است، دولت بایدن دیگر اجباری برای استفاده از ماسک در حمل و نقل عمومی را اجرا نخواهد کرد.

خطوط هوایی آلاسکا: زدن ماسک یک گزینه است

رویترز در ادامه گزارش داد: خطوط هوایی آلاسکا با برداشته شدن این الزام اعلام کرد؛ حدود دو سال زدن ماسک در پروازها الزام آور بود اما از امروز زدن ماسک در فرودگاه ها و در داخل هواپیماها یک انتخاب است، البته برخی احساس متناقضی دراین مورد خواهند داشت، استفاده از ماسک صورت درحین سفرهای هوایی همچنانی یک گزینه باقی خواهد ماند.

خطوط هوایی دلتا و یونایتد ایرلاینز: حذف دستور العمل زدن ماسک بفوریت اعمال می شود

بنابراین گزارش خطوط هوایی «دلتا» و «یونایتد ایرلاینز» نیز با صدور بیانیه هایی اعلام کردند که حذف دستور العمل زدن ماسک بفوریت برای پرسنل خطوط هوایی و مسافران برداشته می شود و این موضوع می تواند همچنان یک انتخاب برای افراد باقی بماند اما در پروازهای بین المللی و بسته به کشوری که در آنها محدودیت  اجتماعی برای مقابله با کرونا وجود دارد باید مسافران و خدمه آنرا رعایت کنند.

ضرورت زدن ماسک برای مسافران آمریکایی حذف شد

درحالی خطوط هوایی آمریکا دستور العمل زدن ماسک در پروازها و فرودگاه ها در داخل آمریکا را لغو می کنند که بنابر داده های تارنمای اطلاع رسانی «وردمترز دات اینفو» (worldometers.info) این کشور با بیش از ۸۲میلیون و ۳۷۷ هزار فرد مبتلا به ویروس کرونا و بالغ بر یک میلیون نفر جان باخته ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ همچنان کانون شماره یک شیوع این ویروس درجهان به شمار می رود.