آمریکا کماندوهای سایبری بیشتری در خارج مستقر کرده است

 جزئیات ماموریت این هکرها مشخص نیست؛ اما پنتاگون اعلام کرده که هکرهایش "عملیات‌های جامع و کاملی را علیه دشمنان اجرا می‌کنند".

ژنرال ویلیام هارتمن از ارتش آمریکا در حاشیه کنفرانس امنیت سایبری آر اس ای در سان فرانسیسکو گفت، نیروی ماموریت ملی سایبری پنتاگون ۴۳ کارشناس در اوکراین مستقر کرده است.

وی افزود: آنها تیم‌های دفاعی هستند که ما فرستادیم. آنها دشمنان مشترک را شکار و ابزار و قابلیت‌هایشان را شناسایی می‌کنند.

هارتمن در ادامه گفت، درخواست برای اعزام این تیم‌ها در سه سال گذشته افزایش یافته است. هکرهای آمریکایی در این چهارچوب زمانی ۴۷ عملیات در ۲۰ کشور مختلف انجام داده‌اند.

این ژنرال آمریکایی تصریح کرد، نیروهای سایبری آمریکا به دعوت کشورهای میزبان مستقر شدند.

نیروی ماموریت ملی سایبری در سال ۲۰۱۴ میلادی تشکیل شد و سال گذشته به یک فرماندهی واحد تحت فرماندهی سایبری آمریکا تبدیل شد. قلمرو اختیارات این نیرو ظاهرا هم داخلی و هم خارجی است به طوری که وب‌سایت فرماندهی سایبری آمریکا تاکید دارد که کارمندان این نیرو از بین ارتش، نیروی هوایی، نیروی دریایی و تفنگداران دریایی که همگی وظیفه دارند عملیات‌هایی را در خارج از کشور انجام دهند، انتخاب شده‌اند. در همین حال، این وب‌سایت این نیروهای سایبری را به عنوان مامورانی توصیف می‌کند که با اف‌بی‌آی و وزارت امنیت ملی که هر دو در خاک آمریکا فعالیت دارند، کار می‌کنند.

در این وب‌سایت نوشته شده: وظیفه نیروی ماموریت ملی سایبری برنامه‌ریزی، رهبری و همگام‌سازی عملیات‌های سایبری تمام عیار برای بازدارندگی، اخلال و در صورت لزوم، شکست دادن نیروهای سایبری متخاصم و عوامل نفوذی دشمن است.

آمریکا کماندوهای سایبری بیشتری در خارج مستقر کرده است

حضور نیروهای ماموریت ملی سایبری در اوکراین سال گذشته توسط ژنرال هارتمن اعلام شده بود. با این حال، مقامات آمریکا هنگامی که حضور نظامی ایالت متحده در اوکراین را افشا می‌کردند به طور صریح به این نیروهای سایبری اشاره‌ای نکردند. اگرچه اسناد و مدارک تازه فاش شده پنتاگون نشان داد که نیروهای ویژه آمریکا و دیگر کشورهای ناتو در اوکراین مشغول انجام عملیات هستند؛ اما  جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی اوایل ماه جاری میلادی تاکید کرد که آمریکا تنها "حضور نظامی محدود و کوچکی" در سفارتش در کی‌یف دارد.    

کی‌یف سال گذشته اعلام کرده بود که ۳۰۰ هزار فعال سایبری حامی اوکراین را برای "مختل کردن کار منابع دیجیتالی روسیه" و "مبارزه با پروپاگاندا" استخدام می‌کند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در آن زمان هشدار داده بود که کی‌یف خطر ایجاد یک "داعش سایبری" را به وجود آورده که زمانی که جنگ تمام شد خیلی راحت می‌تواند به یک فعالیت خلافکارانه تبدیل شود.