دستور بایدن برای افزایش بی‌ثباتی در این کشور!

به نقل از خبرگزاری رویترز، کاخ سفید در بیانیه ای خبر داد که « جو بایدن » رییس جمهور آمریکا امروز پنجشنبه با صدور فرمانی اعمال تحریم‌ علیه کسانی که صلح و امنیت در سودان را به خطر می‌ اندازند را مجاز اعلام کرده است.

بر اساس اعلام کاخ سفید ، آمریکا تحریم‌ هایی را علیه عاملان بی‌ ثباتی در سودان اعمال کرده است!

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد: من به همراه مردم صلح‌دوست سودان و رهبران سراسر جهان خواستار آتش‌بس پایدار بین طرف‌های درگیر هستم. این خشونت که هم اکنون جان صدها غیرنظامی را گرفته و در ماه مبارک رمضان آغاز شده است، بی رحمانه است. این درگیری ها باید خاتمه یابد.

وی افزود: از اولین لحظات آغاز این درگیری، آمریکا برای خروج امن هزاران نفر آمریکایی و دیگران از طریق زمین، دریا و هوا اقدام کرد و مذاکرات فشرده ای را برای کاهش تنش ها انجام داد. تلاش‌های دیپلماتیک ما برای ترغیب همه طرف‌ها به پایان درگیری نظامی و تامین دسترسی بدون مانع به کمک‌های بشردوستانه، همچنان ادامه دارد.

بایدن گفت: آمریکا به تلاش‌های خود برای کمک به آمریکایی‌های باقی‌مانده در سودان از جمله از طریق ارائه اطلاعات در مورد گزینه‌های خروج این افراد ادامه می دهد.

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد: ایالات متحده در کنار مردم سودان می ایستد و ما از خواسته مردم سودان برای آینده ای سرشار از صلح و فرصت حمایت می کنیم.

بایدن سپس تصریح کرد: امروز، من یک فرمان اجرایی جدید صادر کردم که اختیارات جدیدی به آمریکا برای پاسخگو ساختن و تحریم کسانی که مسئول تهدید صلح، امنیت و ثبات، تضعیف حرکت به سمت روند دموکراتیک سودان؛ خشونت علیه غیرنظامیان و یا نقض جدی حقوق بشر در این کشور هستند،می دهد.

وی افزود: مردم سودان سی سال تحت یک رژیم استبدادی رنج بردند، اما هرگز از تعهد خود به دموکراسی یا امید به آینده ای بهتر دست برنداشتند. فداکاری آنها یک دیکتاتور را سرنگون کرد، اما در اکتبر ۲۰۲۱ حکومت نظامی در این کشور مسلط شد و اکنون آنها شاهد خشونت بیشتر میان طرف هایی که برای قدرت مبارزه می کنند، هستند.