واکنش خنثی اتحادیه اروپا به کشته شدن کودکان غزه

 «پیتر استانو» سخنگوی اتحادیه اروپا روز سه شنبه اعلام کرد که به دلیل افزایش تنش‌ها در پی حملات هوایی روز سه‌شنبه اسرائیل به غزه، به شدت نگران هستیم.

این مقام اروپایی در ادامه بیانیه خود اضافه کرد: «بشدت به دلیل تلفات در میان غیرنظامیان از جمله کودکان متاسف بوده و خواستار احترام به قوانین بین‌المللی بشردوستانه هستیم و جان غیرنظامیان باید تحت هر شرایطی مورد محافظت باشد».

سخنگوی اتحادیه اروپا افزود: «ما از تمامی گروه‌ها می‌خواهیم تا حداکثر خویشتنداری را از خود نشان داده و آرامش را به پیش ببرند».

منابع فلسطینی بامداد امروز ضمن تایید به شهادت رسیدن چند فرمانده سرایا القدس و برخی اعضای خانواده‌های آنها گفتند که پیکرهای حداقل ۹ شهید به بیمارستان رسیده است.

جنبش جهاد اسلامی نیز با صدور بیانیه‌ای گفت که «جهاد شاکر الغنام» دبیر شورای نظامی سرایا القدس، «خلیل صلاح البهتینی» عضو شورای نظامی و فرمانده منطقه شمال سرایا القدس و «طارق محمد عزالدین» از رهبران عملیات‌های نظامی سرایا القدس در کرانه باختری به شهادت رسیده‌اند.

در این بیانیه آمده است: «ما در سوگ فرماندهان شهید خود به همراه همسران مجاهد و تعدادی از فرزندانشان، تاکید می‌کنیم که خون شهدا عزم ما را بیشتر خواهد کرد و از مواضع خود خارج نخواهیم شد و انشاالله مقاومت ادامه خواهد داشت».