مقاومت توانست اسرائیل را فلج کند

« بن کاسپیت» روزنامه نگار و نویسنده سیاسی صهیونیستی اعلام کرد که عملیات نظامی در غزه منجر به تقویت توانایی جهاد اسلامی و  جنبش حماس شد .

وی تاکید کرد که ارتش اسرائیل سه تن از فرماندهان جهاد اسلامی را ترور کرد؛ اما این سازمان نسبتا کوچک توانست اسرائیل را مدت 4 روز فلج کند و هزاران اسرائیلی را به پناهگاه بفرستد.

این روزنامه‌نگار صهیونیستی افزود: اسرائیل دلایل خوبی برای نگرانی از این عملیات نظامی دارد؛ چرا که جهاد اسلامی توانست منجر به فرار هزاران شهرک‌نشین اسرائیلی شود و همچنین ترس را در میان آن‌ها افزایش داد و تمام جنبه‌های زندگی روزمره در اسرائیل را مختل کرد.

یک مسئول سابق صهیونیستی که خواست نامش فاش نشود به المانیتور  اعلام کرد که توانایی حماس افزایش یافته است و با توجه به سرعت پیشرفت این جنبش، اسرائیل زمانی که از خواب بیدار می شود، حزب‌الله دیگری در مرز جنوبی خود می‌بیند ، اما دیگر دیر شده است.

«اودی سگال» تحلیلگر سیاسی کانال 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی روز سه شنبه خشم خود را از اغراق مسئولان اسرائیلی در خصوص نتایج عملیات نظامی در غزه اعلام کرد. 

وی تاکید کرد: «بزرگنمایی و اغراق مسئولان اسرائیلی و استفاده از اصطلاحاتی که حکایت از ضربه سخت و دردناک به غزه دارد و ادعای تغییر معادلات و قوانین  درگیری، چیزی جز شعارهای غیرواقعی نیست».

اودی سگال تصریح کرد: شهرک‌نشینان اسرائیلی پس از پنج روز جنگ با غزه اکنون احساس ناامیدی  می‌کنند. تنها درسی که اسرائیل می‌تواند  در دور کنونی بگیرد؛ لزوم اعتراف به این حقیقت تلخ و عدم اغراق در خصوص دستاوردها و درک این نکته است که این دور با دوره‌های پیش تفاوتی نخواهد داشت و تغییر محسوسی در مشکل غزه ایجاد نخواهد کرد.

این تحلیلگر صهیونیستی  نگرانی خود را در خصوص گسترش دامنه عملیات نظامی در غزه و تبدیل آن از یک رویارویی محدود به یک رویارویی گسترده که در آن کمیت  و کیفیت شلیک موشک‌ها افزایش می یابد، اعلام کرد.

پیش از این « عاموس هارئیل» مفسر نظامی  در روزنامه صهیونیستی « هاآرتص» اعلام کرد  که عملیات نظامی در نوار غزه نشان می دهد که اسرائیل راه‌حلی برای معضل ایجاد شده در نوار غزه را ندارد.  اگر حملات نظامی اسرائیل به نوار غزه موفقیت آمیز بود و نتیجه‌ای داشت، نیاز نبود هر سال به طور متوسط یک عملیات نظامی علیه غزه انجام شود.

مقاومت توانست اسرائیل را  فلج کند

از روز سه شنبه نوزدهم اردیبهشت که تجاوزات ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه آغاز شده، گروههای مقاومت در چارچوب اتاق مشترک عملیات، شهرک های صهیونیست نشین را آماج موشکهای خود قرار دادند.

اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت طی بیانیه‌ای که لحظاتی بعد از اجرایی شدن آتش‌بس صادر شد، اعلام کرد: یک دور از جنگ و مقاومت و پایمردی به پایان رسید اما مقاومت ما مجدداً قدرتمند‌تر و پویا‌تر از گذشته آغاز شده است.

این اتاق تأکید کرد: دشمن صهیونیستی در محاسبات خود اشتباه کرد زیرا تصور می‌نمود که زمان به‌نفع این رژیم است و فرصت برای ترور برخی از رهبران مقاومت فراهم می‌باشد.

وزارت بهداشت فلسطین نیز امروز شنبه از افزایش شمار شهدا خبر داد و اعلام کرد که تعداد شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی در پنجمین روز به 33 شهید افزایش یافت که در بین آنها 6 کودک بی‌گناه و 3 زن وجود دارد؛ 147 نفر دیگر هم زخمی شده‌اند.

درگیری بین مقاومت فلسطین و رژیم اسرائیل بعد از آن آغاز شد که این رژیم دوشنبه‌شب اقدام به ترور سه تن از فرماندهان جهاد اسلامی کرد که در اثر آن 15 نفر از جمله کودک و زن به شهادت رسیدند.

گروه‌های فلسطینی از جمله جهاد اسلامی در این مدت بیش از 1000 راکت و موشک تا شعاع تل‌آویو، پایتخت رژیم اسرائیل شلیک کردند که طی آن دو شهرک‌نشین در جنوب تل‌آویو در اثر اصابت راکت کشته و بیش از 20 نفر دیگر در مجموع زخمی شده‌اند.