رکوردشکنی بازداشت‌های مرزی در آمریکا

 روزنامه واشنگتن تایمز نوشت: ساعاتی پس از انقضای قانون مربوط به دوران همه گیری کرونا موسوم به «عنوان ۴۲» که اختیاراتی را درباره اخراج مهاجران می داد پل اورتیز رئیس گشت مرزی آمریکا اعلام کرد که شمار افراد بازداشت شده به رقم بی سابقه ۱۰ هزار نفر در روز رسیده است.

وی گفت: نیروهای مرزبانی در هفته گذشته، ۶۷ هزار و ۷۵۹ مورد دستگیری را ثبت کرده است که بازداشت ۹ هزار و ۶۸۰ نفر در روز را شامل می‌شود.

انتظار می رود انقضای «عنوان ۴۲» به افزایش تعداد مهاجران بازداشتی منجر شود و معاون اورتیز به قاضی هشدار داده که تعداد بازداشتی ها ممکن است به سرعت به ۱۴ هزار نفر در روز برسد.

عنوان ۴۲ سیاست مرزی اضطراری بود که اخراج فوری برخی از مهاجران را ممکن می‌کرد و نیمه شب پنجشنبه گذشته (۱۱ مه/ ۲۱ اردیبهشت) مهلت آن به پایان رسید.

آلخاندرو مایورکاس وزیر امنیت داخلی آمریکا گفته است که همه چیز طبق برنامه‌های او پیش می‌رود و مدعی شد که تاثیرگذاری برنامه هایش کمی زمان می برد.

رکوردشکنی بازداشت‌های مرزی در آمریکا

رئیس گشت مرزی آمریکا گفته که نیروهایش همچنین ۱۵ هزار و ۷۸۰ مهاجر را شناسایی کرده اند که موفق به عبور از مرزها شده اند اما پلیس نتوانسته آنها را دستگیر کند. هفته گذشته ۱۸ هزار و ۶۹۸ فرار مرزی صورت گرفت.

ماموران گشت مرزی در آمریکا گفته اند این نشانه نگران کننده ای است زیرا آنها تحت فشار روند مراقبت از مهاجران بازداشتی هستند و این بدان معناست که تعداد کمی از ماموران آنها می توانند مهاجران غیرقانونی را شناسایی و بازداشت کنند.