ساکنان غزه راهپیمایی پرچم برگزار می کنند

قرار است هزاران نفر در این راهپیمایی شرکت کنند و طی آن پرچم فلسطین را به اهتزاز درآورند.

این راهپیمایی به منظور پایبندی فلسطینیان به سرزمین و مقدسات خود و تاکید بر مخالفت با هرگونه اقدام جنایتکارانه شهرک‌نشینان اشغالگر برگزار می‌شود.

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که نبرد ما با دشمن صهیونیستی بر سر هویت مسجدالاقصی همچنان ادامه دارد.

«عبداللطیف قانوع» در اظهاراتی مطبوعاتی تصریح کرد که جنبش متبوعش هرگز اجازه اجرای طرح‌های شوم دشمن صهیونیستی برای سیطره بر مسجدالاقصی از رهگذر برگزاری راهپیمایی تحریک‌آمیز پرچم یا تعرض مکرر شهرک‌نشینان به این مسجد را نخواهد داد.

وی ضمن تاکید بر ضرورت حضور گسترده و یکپارچه فلسطینیان در مسجدالاقصی برای به شکست کشاندن طرح‌های شوم اشغالگران، امت اسلامی و عربی را هم به حمایت یکپارچه از ملت فلسطین و دفاع از مسجدالاقصی و جلوگیری از تقسیم زمانی و مکانی آن بین مسلمانان و یهودیان فراخواند.

گزارش ها حاکی است از صبح امروز تاکنون ۱۲ گروه مهاجم صهیونیست از جمله چندین عضو کنست رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی یورش برده اند.

راهپیمایی موسوم به پرچم به ‌مناسبت سالروز اشغال بخش قدیمی قدس اشغالی توسط رژیم صهیونیستی در جنگ ۱۹۶۷ برگزار می‌شود.

ساکنان غزه راهپیمایی پرچم برگزار می کنند

صهیونیست‌ها مدعی هستند که شهر قدس به‌ طور کامل پایتخت این رژیم است ولی مردم فلسطین تأکید دارند که قدس پایتخت کشور آنان خواهد بود. این در حالی است که حتی انواع توافقنامه های سازش که مورد امضای رژیم صهیونیستی نیز رسیده با یهودی سازی قدس مخالفت کرده است.

دو سال پیش نیز تجاوزات و اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها در قدس و مسجدالاقصی با وجود هشدارهای مقاومت، به درگیری و جنگی دیگر در غزه منجر شد که ۱۲ روز به طول انجامید و تنش و درگیری‌های شدیدی را هم در سراسر سرزمین‌های اشغالی به دنبال داشت.