چین سفیر ژاپن را احضار کرد

ژاپن که میزبانی و ریاست اجلاس گروه ۷ را به عهده داشت به همراه متحدانش در یک سلسله فعالیت طی این اجلاس ۳ روزه به حمله علیه چین و لکه دار کردن اعتبار این کشور پرداخت و سران گروه ۷ بیانیه ای در اجلاس هیروشیما منتشر کردند که به شدت مداخله جویانه در امور داخلی این کشور و نقض آشکار اصول اساسی قوانین بین المللی و ناقض ۴ سند امضا شده سیاسی میان ژاپن و چین بود و حق حاکمیت، منافع امنیتی و توسعه چین را تضعیف می کرد.

 

سان ویدونگ معاون وزیر امورخارجه چین با احضار هیدئو تارومی سفیر ژاپن در چین خاطرنشان کرد : « چین به شدت از مسائلی که در اجلاس گروه ۷ مطرح شده ناخشنود است و قاطعانه مخالفت خود را اعلام می کند. »

معاون وزیرامور خارجه چین کشورهای عضو گروه ۷ را ترغیب کرد با شاخصه های زمانه که باز و فراگیر بودن است پیش روند و از تشکیل ائتلاف های انحصاری برای تقابل با دیگران خودداری کرده و از کنترل کشورهای دیگر دست بکشند.

چین سفیر ژاپن را احضار کرد

وی از ژاپن خواست تا درکی درست از چین داشته باشد و استراتژی مستقل را تمرین کند و به اصول ۴ سند سیاسی امضا شده میان دو کشور پایبند بماند و توسعه پایدار در روابط دوجانبه را در مسیری سازنده ارتقا دهد.