آمریکا قصد انجام حملات تروریستی در مناطق پرجمعیت سوریه را دارد

 تارنمای اسپوتنیک به نقل از بیانیه "اس وی آر" نوشت که تشکیلات اطلاعاتی آمریکا در پی آن است تا با استفاده از عناصر تکفیری، نقاط پرجمعیت ، سازمان های دولتی و فروشگاه های سوریه را هدف قرار دهد.

این سازمان اطلاعاتی روسیه طرف آمریکایی را متهم کرد که چنین عملیات هایی را از پایگاه التنف که تحت کنترل تروریست ها بوده و ده ها داعشی در آن آموزش می بینند، به طور مستقیم هدایت می کند.

اسپوتنیک به نقل از "اس وی ار" افزود که نیروهای ویژه آمریکایی حملات به استان های السویدا و درعا را هماهنگ کرده و ستیزه جویان تحت امر واشنگتن بزرگراه راهبردی پالمیرا - دیرالزور را نیز هدف قرار می دهند.

مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه پیشتر آمریکا را به اشغال بخشی از خاک سوریه متهم کرده و پایگاه نظامی التنف را محل آموزش نیروهای داعش و اعمال خرابکارانه علیه مسکو معرفی کرده بود.

"سرگئی ناریشکین" چندی پیش در نشست بین المللی نمایندگان بلندپایه امنیتی اظهار داشت: آمریکا همچنان به حضور نظامی غیرقانونی خود در شمال شرق سوریه ادامه می دهد و بخشی از این کشور را اشغال کرده است.

آمریکا قصد انجام حملات تروریستی در مناطق پرجمعیت سوریه را دارد

وی افزود: آمریکا از پایگاه نظامی التنف در سوریه در مرز با عراق و اردن برای آموزش شبه نظامیان گروه تروریستی داعش با هدف اقدامات خرابکارانه در خاک سوریه و روسیه استفاده می کند.

ناریشکین اضافه کرد: غرب با وضع تحریم ها علیه سوریه تلاش دارد تا مانع بازسازی و بازگشت شرایط عادی به این کشور شود.