به گزارش افکارنیوز، ایسنا به نقل از روزنامه ديلي ميل نوشت: توني بلر، نخستوزير سابق انگليس كه سال ۲۰۰۷ پس از ۱۰ سال نخستوزيري اين پست را ترك كرد، اظهار داشت، دلش براي نخستوزير تنگ شده و همينطور مشتاق است كه يك پست بينالمللي نظير رياست اتحاديه اروپا و يا بانك جهاني را به دست آورد.

بلر تصریح کرد اگر به وی تصدی پست‌های ریاست اتحادیه اروپا و یا بانک‌ جهانی پیشنهاد شود آن را بررسی خواهد کرد.

بلر عنوان داشت، تجربه‌ای که از فعالیت‌های تجاری و مشاوره‌ای پس از ترک قدرت به دست آورده وی را فردی مناسب برای بازگشت به قدرت ساخته است.

گفته شده که تونی بلر طی فعالیت‌های مشاوره‌ای خود در سال گذشته ۲۰ میلیون پوند به دست آورده است.

بلر در مصاحبه‌ای به مجله فایننشیال تایمز، گفت: احساس می‌کنم اکنون حرفی برای گفتن دارم. اگر مردم بخواهند گوش دهند بسیار خوب است و اگر هم نخواهند این انتخاب آن‌هاست.

وی گفت: می‌خواهم تاکید کنم که جهان پیرامون ما تا چه میزان با سرعت در حال تغییر است و چقدر خطرناک است که ما تصور کنیم می‌توانیم بی‌تفاوت بمانیم.

این اظهارنظرهای بلر دو روز پس از آن ایراد شد که وی در مصاحبه‌ای دیگر اذعان کرد، خواهان به دست آوردن مجدد پست نخست‌وزیری است.

وی روز پنجشنبه در مصاحبه‌ای به نشریه ایوینیگ استاندارد گفت، وی اکنون می‌تواند نخست‌وزیر بهتری به نسبت زمانی که قدرت را در دست داشت، باشد.

بلر تاکید کرد: در پنج سال گذشته چیزهای جدید زیادی فراگرفته‌ام و اکنون بسیاری از مسائل جهان را درک می‌کنم.

بلر افزود: یکی از حسرت‌های من این است که آنچه که من در پنج سال گذشته یاد گرفته‌ام می‌توانست در دوران نخست‌وزیری بسیار برایم مفید باشد زیرا وقتی که شما ببینید جهان چطور در حال تحول است تصور درست‌تری از برخی مسائلی که کشور با آن‌ها دست به گریبان است خواهید داشت.

تونی بلر در پاسخ به سوالی در خصوص این که آیا مجددا نخست‌وزیری را قبول می‌کند، گفت: بله مطمئنا اما چنین اتفاقی محتمل نیست.

تونی بلر عنوان داشت، گوردون براون، با رها کردن سیاست‌های حزب کارگر جدید که موجب شدند وی سه بار برگزیده شود، حزب کارگر را به شکست خوردن محکوم کرد.

از سوی دیگر، گزارش شده که تولی بلر در سال گذشته میلادی از فعالیت‌های مشاوره‌ای با صاحب منصبان تجاری و دولت‌های خارجی ۲۰ میلیون پوند درآمد داشته است.

درآمد تونی بلر پس از ترک پست نخست‌وزیری در ابهام بود اما رقم جدید درآمد وی در جریان مصاحبه با نشریه فایننشیال تایمز افشا شده است.

تونی بلر تاکید کرد، این پول مجددا در فعالیت‌های انسان‌دوستانه وی سرمایه‌گذاری شده است.

اطلاع پيدا كردن از امور مالي توني بلر دشوار است زيرا شبكهاي از شركتها و شراكتها به وي اجازه ميدهند از انتشار پيدا كردن كامل ميزان درآمدهايش خودداري كند.