«بوریس جانسون» استعفا داد

در ادامه دردسرهای افشای رسوایی‌های اداری و شخصی « بوریس جانسون » نخست‌وزیر سابق انگلیس، این بار جایگاه او در پارلمان این کشور قربانی شد.

جانسون شامگاه جمعه با صدور بیانیه‌ای که از شبکه «اسکای‌نیوز» قرائت شد، از سمت خود به عنوان نماینده پارلمان انگلیس از حزب محافظه‌کار استعفا داد.

وی در این بیانیه گفت: «من امروز به دفاتر حزب خود [محافظه‌کار] در دو حوزه انتخاباتی نامه نوشتم تا اطلاع دهم که فوراً [از نمایندگی پارلمان] استعفا می‌دهم و یک انتخابات میان دوره‌ای فوری باید آغاز شود».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، نخست وزیر سابق انگلیس تصمیم برای استعفا از نمایندگی پارلمان را پس از دریافت نتایج تحقیقات یک کمیته پارلمانی درخصوص بررسی اقدام وی در گمراه کردن پارلمان در موضوع رسوایی مربوط به نقض محدودیت‌های زمان همه‌گیری ویروس کرونا اتخاذ کرده است.

«بوریس جانسون» استعفا داد

جانسون در ادامه بیانیه اظهار داشت: «من از اینکه پارلمان را ترک می‌کنم، حداقل در حال حاضر بسیار ناراحت هستم. اما مهمتر از همه، من متحیر و شوکه هستم که ممکن است مجبور شوم به روشی ضد دموکراتیک این سمت را ترک کنم».

طبق این گزارش، پس از رسیدن مدارک جدیدی مبنی بر نقض محدودیت‌های ضد کرونا توسط نخست‌وزیر سابق انگلیس به «کمیته امتیازات» پارلمان این کشور، جانسون اکنون تحت بازجویی قرار گرفته است.