آغاز ضد حمله اوکراین علیه روسیه

ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهوری روسیه اظهار کرد که استفاده از ذخایر استراتژیک نشان دهنده آغاز ضد حمله اوکراین علیه روسیه است.

وی افزود: ما قطعا می‌توانیم بگوییم که ضد حمله اوکراین علیه روسیه آغاز شده است.

رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد: نیروهای مسلح اوکراین به دلیل شجاعت سربازان روسی و سازماندهی صحیح نیروها در هیچ بخشی به اهداف خود نرسیدند.

پوتین خاطرنشان کرد: می‌توان گفت که تمام تلاش‌های ضد حمله‌ای که کی‌یف علیه روسیه انجام داد با شکست مواجه شد؛ اما پتانسیل تهاجمی نیروهای مسلح اوکراین همچنان حفظ شده است.

وی گفت: در روزهای اخیر، نیروهای مسلح اوکراین تلفات قابل توجهی را تجربه کرده‌اند که از رقم "کلاسیک" فراتر رفته است. طی چند روز گذشته شاهد تلفات سنگین در میان نیروهای رژیم اوکراین بوده‌ایم و مشخص است که در عملیات تهاجمی تلفات تقریباً سه به یک است، این امر کلاسیک است؛ اما در این وضعیت اعداد به طور قابل توجهی از این شاخص‌های سنتی فراتر می‌روند، در حال حاضر اعداد را دوباره نمی‌خوانم؛ اما آنها چشمگیر هستند.

آغاز ضد حمله اوکراین علیه روسیه

روز گذشته سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفت که نیروهای ذخیره‌ اوکراینی که به طور ویژه آموزش دیده‌اند نتوانستند شبانه از خطوط دفاعی روسیه در منطقه زاپوریژیا عبور کنند. در مجموع، کی‌یف ۹۴۵ سرباز، ۳۳ تانک، ۲۸ خودروی جنگی پیاده نظام، ۳۸ خودروی جنگی زرهی، سه سامانه توپخانه خودکششی "کراب" و تسلیحات دیگری را روز پنج‌شنبه از دست داد.

پوتین خاطرنشان کرد که علل فاجعه‌ای که امروز اوکراین تجربه می‌کند چیزی جز محصول حوادث سال‌های گذشته نیست و مسؤولیت آن کاملا بر عهده رژیم کی‌یف است که در ابتدا با کودتا به قدرت رسید.