سایه سنگین بحران اقتصادی بر سر رژیم صهیونیستی

رسانه‌های عبری زبان با اذعان به وخامت اوضاع اقتصادی در سرزمین‌های اشغالی هشدار دادند که با سیاست‌های کنونی کابینه نتانیاهو باید منتظر بحران اقتصادی باشیم.

 

شبکه خبری المیادین به نقل از کانال «۱۲» عبری نوشت: با بدتر شدن شرایط اقتصادی در «اسرائیل» و به دنبال آن، با کاهش درآمد سرانه مداوم شهرک‌نشینان و رکود بی‌سابقه کنونی در بخش ساخت‌وساز و بازار مسکن طی ۲۰ سال گذشته، تل‌آویو در آستانه رکود فلج کننده اقتصادی قرار دارد.

به نوشته المیادین، رسانه‌های عبری پیشتر نیز در ماه آوریل سال جاری میلادی با هشدار نسبت به وخامت اوضاع اقتصادی اعلام کردند: «اسرائیل در پی سیاست‌های نتانیاهو به سمت بحران اقتصادی حرکت می‌کند.»

در همین ارتباط، مؤسسه اعتبارسنجی آمریکایی «مودیز» پیشتر گزارش داده بود که رتبه اعتباری سالانه این رژیم با یک درجه کاهش از سطح «مثبت» به مرحله پایین‌تر نزول کرده است.

سایه سنگین بحران اقتصادی بر سر رژیم صهیونیستی

رسانه‌های عبری همچنین بارها نسبت به افزایش شاخص تورم اقتصادی طی ماه‌های گذشته هشدار داده بودند؛ مسئله‌ای که موجب شد مؤسسات مالی و بانکی در سرزمین‌های اشغالی به تناوب نرخ سود بهره را افزایش دهند.

به نوشته المیادین، کارشناسان اقتصادی در فلسطین اشغالی بارها طی ماه‌های اخیر هشدار داده‌اند که اقتصاد رژیم صهیونیستی وارد مرحله خطرناکی شده است.